سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرآن کتاب هدایت

منزلت قرآن

قرآن مستجمع تمامی کمالات

قرآن بزرگترین مظهر رحمت حق

قرآن ، تجلی ، جمال و جلال

مراتب و سر و تنزل قرآن

قرآن تجلی تام اسما و صفات

قرآن ، سر بین حق و رسول اکرم (ص)

رشحه ای از عظمت قران

عظمت متکلم وحی

 عظمت رسول

عظمت متحمل وحی

عظمت حافظ وحی

...

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:5 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

زندگی نامه آیت الله کاشانی

آیت‌الله کاشانی در عراق به همراه پدر، رهبری نیروهای ملی عراق را برعهده داشت به طوری که انگلیسی‌ها که وجود او را بزرگترین مانع پیشرفت خود در عراق می‌دانستند، ‌حکم

 اعدامش را صادر کردند اما او قبل از دستگیری، ‌عراق را به سمت ایران ترک کرد. بعد از برکناری رضاخان در شهریور 1320 و اشغال ایران توسط متفقین، آیت‌الله کاشانی اعلامیه‌ای با این

 مضمون که "ایران مال ایران است و ذخایر آن به خصوص نفت از آن ایرانیان است"، انتشار داد. او همچنین در قم اعلامیه و شبنامه علیه انگلیسی‌ها صادر می‌کرد تا اینکه سرانجام در

 خرداد 1323 بازداشت و تبعید گردید و تا پایان جنگ جهانی اول در ارودگاههای متفقین زندانی بود.

‌آیت‌الله کاشانی پس از پایان جنگ دوم جهانی،‌ در فعالیت‌های اجتماعی و مبارزات سیاسی فعالانه حضور یافت و در مقابل سیاست‌بازی‌های «قوام» ایستاد و در نتیجه در سال 1324

 بار دیگر دستگیر و تبعید شد؛ اما در دی ماه 1324 در دوره پانزدهم مجلس به نمایندگی انتخاب شد و علیه دولت‌های دست‌نشانده هژیر و ساعد به مبارزه پرداخت. در پی ترور نافرجام

 شاه،‌ بار دیگر آیت‌الله کاشانی دستگیر و در قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد زندانی و از آنجا به لبنان تبعید شد. پس از سپری شدن ایام تبعید،‌ مبارزات مردم همچنان ادامه یافت و شهید نواب

 صفوی رابطه مستقیم با آیت‌الله کاشانی برقرار نموده و اعلامیه‌های او را پخش می کرد. بعد از ترور هژیر توسط فدائیان اسلام در 27 اسفند 1328، ‌کابینه ساعد سقوط کرد و در

 انتخابات دوره شانزدهم، آیت‌الله کاشانی غیابا از طرف مردم به نمایندگی مجلس انتخاب شد و منصورالملک نخست وزیر وقت،‌ طی تلگرافی از او عذرخواهی کرده و آیت آلله کاشانی به

 ایران بازگشت. عمده فعالیت آیت‌الله کاشانی پس از آن، ‌در رابطه با ملی شدن صنعت نفت و روی کار آمدن دولت مصدق بود که در ملی شدن صنعت نفت نقش ممتازی را ایفا کرده و

 رهبری مردم در قیام 30 تیر 1331 را برعهده داشت.

...

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:4 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

خدا،اسلام،قیامت

برای مطالعه هر چیزی نخستین سؤالی که به ذهن میرسد اینست که مطالعه آنرا از کجا شروع کنیم ؟ همانطور که برای خلبان شدن یا پزشک شدن میدانیم نقطه شروع کجاست و یا اینکه میدانیم مطالعه فیزیک یا زیست شناسی را چگونه شروع کنیم ، در چه مسیری ادامه دهیم و چه پیش نیازهایی را رعایت کنیم تا به هدف برسیم .

     فرض کنید میخواهید با شهری آشنا شوید که برای شما ناشناخته هست ، برای آشنایی ، هم میتوانید با اتومبیل در خیابانهای اصلی و فرعی و کوچه پس کوچه های آن بگردید و یا اینکه از نقشه استفاده کرده یا بر فراز شهر پرواز کنید . درحالت اول شما قبل از اشراف به کلیت شهر وارد آن شده اید ، در نتیجه گم شدن در شهر و عدم درک صحیح از جهات و ارتباط میان خیابانهای شهر بدیهی ترین نتیجه خواهد بود و اگر در نقطه ای رها شوید پیدا کردن مسیر برایتان ممکن نیست ، اما استفاده از روش دوم ابتدا به شما اشراف میدهد ، جهات اصلی ، کلیت شهر و ارتباط خیابانهای اصلی و فرعی را می شناسید و سپس با گردش در شهر ، هر لحظه موقعیت خودتان را به خوبی خواهید دانست و با آسودگی می توانید از نزدیک به مطالعه جزئیات بپردازید .

     می توانید فرض کنید شهر مورد نظر ، شهر فیزیک باشد ، هم می توانید از ابتدا به دل جزئیات بزنید و مثلا حرکت بر روی خط راست را مطالعه کنید بدون اینکه بدانید حرکت بر روی خط راست چه جایگاهی در فیزیک دارد و در کجای آن قرار گرفته است و هم میتوانید ابتدا به شهر فیزیک اشراف پیدا کنید و بر فراز آن پرواز کنید و ببینید که مثلا فیزیک دارای خیابانهای اصلی مکانیک ، الکتریسیته ، صوت (آکوستیک) ، نور ، کوانتوم ، اختر فیزیک و ... است ، مکانیک در باره حرکت بحث میکند و خود شامل دو خیابان فرعی تری بنامهای سینماتیک و دینامیک است ، سینماتیک خود حرکت را فی نفسه بررسی میکند و دینامیک به علت حرکت میپردازد ، سینماتیک برای بررسی حرکت آنها را تقسیم بندی نموده است که یکی از آنها حرکت بر روی خط راست هست ، با این پرواز دیگر می دانیم جایگاه حرکت بر روی خط راست کجای این شهر است ، میدانیم چرا مطالعه فیزیک را با آن شروع می کنیم و میدانیم مسیر آینده چگونه خواهد بود . این نگاه را بسط دهید . ( قیاس و استقرا )

     موضوع مورد مطالعه دین اسلام با تاکید بر رهبری ائمه ع (دلایل این تاکید بعد اثبات می شود) مهندسی هستی است ، با این تعریف از هستی که ، هستی عبارتست از کل عالم وجود ، شناخت خداوند متعال بعنوان صانع ( طراح و مجری ) و شناخت عالم خلقت بعنوان مصنوع ، فارغ التحصیل این دانشگاه باید در دانایی ( علم ) و توانایی ( قدرت ) همانند خداوند متعال بداند و بتواند ( تعریف کمال ) .

     اکنون سؤال فوق مطرح میشود که برای مطالعه این موضوع ( هستی‌ ) نقطه شروع کجاست ؟ اگر این بحث درست شروع شود و در مسیر درستی نیز همراه با درخواست از خدواند متعال ادامه یابد ، درانتها پازلی را پیش روی ما قرار خواهد داد بسیار واضح و شفاف که تمامی قطعات آن به درستی در کنار هم قرار گرفته و منظره زیبایی را از کل هستی در برابر دیدگان ما قرار میدهند . در این مسیر ، پیچیده ترین مباحث مبتلا به جامعه انسانی درابعاد مختلف به پاسخ میرسند ، و سؤالاتی که مدرنترین مراکز تحقیقاتی دنیا برای پاسخ به آنها شکل گرفته اند جوابی در خور خواهند یافت ( در آینده به نمونه هایی از آنها اشاره خواهد شد) . آینده بشریت را به وضوح نمایان میکند و تمام نگرانی های شما را مرتفع خواهد ساخت .

...

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:4 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

مردم داری و محبت به مردم در سیره و منش پیامبر اعظم (ص)

مقدمه :

سپاس خداوندی را که سخنوران از ستودن او عاجزند ، و حسابگران از شمارش نعمت های او ناتوان ، و تلاشگران از ادای حق او درمانده اند ، خدایی که افکار ژرف اندیش ، ذات او را درک نمی کنند و دست غواصان دریایی علوم به او نخواهد رسید.(1)

خدایا بر محمد و این بر وصیت و برگزیده ات در سیان آفریدگان و دوست تو را از بندگانت و پیشوای رحمت و مهربانی و پیشوای خیر و نیکی و کلید برکت است درود فرست . (2)

آری سخن بر زبان آوردن از پیامبر اعظم بسیار دشوار و سنگین است چرا که او در نهایت کمال و غایت انسانیت و بی نهایت فضائل قرار دارد و ساحتی از درک حقایق و گفتار او عاجز و ناتوان و تا سیرم ولی به حکم سخن باری تعالی در (سوره محمد (ص) ) آیه 33 که می فرماید ) یا ایها الذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و لا بتطلوا اعملکم ( ای کسانی که ایمان آورده اید خدا را اطاعت کنید ، و رسول او را اطاعت کنید ، و اعمال خود را ضایع مگردانید .

و به فرموده پیامبر اعظم (ص) که فرمودند : ( خدای خرم سازد چهره آن بنده‌ای را که سخن مرا بشنود و ضبط کند و برساند به کسانی آنها از من نشنیده اند(3)

این جرات را به خود می دهیم و قطره را به اقیانوس می زنیم و ذره ای از فضائل و راه و منش آن بزرگوار ، را که از علما و بزرگان و مورخان راستین سینه به سینه از لابه لای روزگاران و تاریخ به ما یادگار ،‌رسیده را نقل می کنیم به مدد ذات اقدس اله و با توسل به پیامبر رحمت و مهربانی و محبت .

(و بحث مورد نظر ما که مردم داری و محبت به مردم در سیره و منش پیامبر اعظم (ص) ) است را ، از اینجا آغاز می کنیم .که اولا سیره به چه معناست؟تا به زوایای دیگر بپردازیم .

 سیره به چه معناست

اهمیت بحث مورد نظر

اقسام محبت

لزوم محبت به همه

شرط محبوبیت نزد خدا

نمونه هایی از محبت پیامبر به مردم

تعبیر قرآن از سیره پیامبر اعظم به مردم

تفاوت سیره محبت به مردم پیامبر (ص) با انبیا دیگر

مزد خواهی در سیره محبت به مردم پیامبر از مردم

لزوم قدرشناسی نعمت های خدا در سیره پیامبر اعظم (ص)

لزوم توجه به نعمت پیامبر اعظم (ص)

نمونه هایی از محبت مردم داری در سیره پیامبر اعظم (ص)

منابع تحقیق :

...
 

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/1/8ساعت  2:42 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

فـرقه امـامیـه و متکلمین اولیه آن

« فهـرسـت مطـالب »

 1- فرقه امامیه و تسکین آن

2-  فرقه امامیه

3- فرقه غلاه

4- فرقه زیدیه

5- فرقه راوندیه

          فرق شیعه اعم از غلاه وزید و کسانیکه و امامیه در عهد بنی امیه نسبت بفرق دیگر اسلامی ( صفحات حدیث و سنت خوارج ، مرحبه و معتزله ( که در اواخر عصر اموی به ظهور

 رسیدند ) هم از جهت عدد قلیل بودند و هم به مناسبت آزار بنی امیه و قدرت فرق دیگر اهمیت سیاسی چندانی نداشتند بلکه در نقاط دور از موزه اقتدار امویان مخصوصا در جهاز و

 عین و افریقیه و از همه بیشتر در کوفه ( پایتخت حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب و از مراکز عمده اقامت ایرانیان تازه مسلمان ) و در بصره و الجزیره و حدود ری و خراسان و در

 گرد روسای دینی خود مدعیان جدی بنی امیه محسوب می شدند مجتمع بودند و از ترس ولاه و عمال سخت کش اموری غالباً مخفی می‌زیستند و اجتماعات خود را از آن جماعت

 پنهان می کردند و در ابتدا اسرار دینی خویش را نیز مکتوم میداشتند مخصوصا طایفه امامیه بدستور ائمه هدی در کتمان اسرار و اظهار تفیه در مقابل غلبه مخالفین بیش از سایر فرق

 شیعه جهد می‌کردند تا معرض آزار عمال اموی قرار نگیرند و کینه ایشان را در برانداختن اساس این دین و قتل روسای امامیه که ممکن بود بعواقب وخیم منتهی گردد تحریک نکنند با

 وجود این حال باز شیعه هر وقت که بنی امیه را ضعیف می دیدند و یا فرصتی جهت اظهار دعوی خود به دست میاورند علنا حکومت جائرانه این خلفا را مورد اعتراض و انتقاد قرار می

 دادند و از اعمال فاسقانه معاویه و پسرش یزید که با وجود غصب خلافت و موروثی کردن آن از ارتکاب منهیات و فسق خودداری نداشتند تبری می‌جستند و برانداختن چنین دودمانی را

 سایر میهن توصیه می کردند.

مردمان معاویه و روی کار آمدن پسرش یزید یکی از همین مواقع فرصت بودکه نه تنها شیعیان طرفدار امامت اولاد علی برابر خلاف او را داشت بلکه فرزندان و پیروان صحابه دیگر حضرت

 رسول را نیز به مخالفت علنی با او برانگیخت مخصوصا جمع کثیری از مردم عین و جهاز الجزیره ، کوفه ، بصره ، که در ولایت حضرت علی بن ابی طالب باقی مانده و از اعمال زشت

 امویان تنفر داشتند دست توسل به طرف مخالفین یزید دراز کردند و شیعیان آل علی بشریکه می دانیم حضرت امام حسین را به کوفه دعوت نموده در آن شهر و بصره مقدمات قیام

 بریزید و اعلان خلافت حضرت امام حسین را فراهم ساختند عمال یزید و بوسیله کثرت عددود تهدید آزار سخت مردم بصره و کوفه و تطیع ایشان به زودی بر مشکلات نایق آمدند و

 روسای قیام را در این دو شهر یا مطیع خود کردند و یا از میان بردند و در وقعه الیم کربلا (محرم سال 61 هجری ) حضرت امام حسین بن علی را با کسان آن حضرت شهید نمودند و امید

 شیعیان و مخالفین بنی امیه از این جانب مقطوع گردید .

واقعه جانسوز کربلا و مظلومیت شهدای آن از طریق و اعمال زشت دیگر یزید از طرفی دیگر روز بروز کینه دشمنان خاندان اموی را قوت داد مخصوصاً در میان این مخالفین عنصر بسیار

 مهمی بود که در منتهای پریشانی فکر سر می کرد و برای اعلای شان از دست رفته بلکه هستی نیست شده خود چاره ای می‌اندیشید و سمند دار در آتش حرمان بسوخت و آن

 عنصر مظلوم ایرانی بود که نه تنها در بنی امیه بچشم بعض و عداوت می‌نگریست بلکه عرب را نوعاً دشمن می داشت و هنوز جراحتها و ضربتهائی که در استیلای خانه برانداز این قوم

 بر پیکره استقلال و تمدن و آداب او دارد آمده بود چندان التیامی نیافته بود که کینه ویران کنندگان کاخ بلند ساسانیان را از دل بیرون کند و در عرب که در این دوره بنی امیه پیشوایان

 سیاسی و قائدین آن بودند و غیر عرب را به سختی خوار و در عداد بندگان می شمردند بدیده برابری و برادری ببیند .

...

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/1/8ساعت  2:42 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

منجى در دین زرتشت

چکیده :

اهمیت‏بررسى نجاتبخشى در ادیان، به دلیل افزایش گرایش بشر معاصر به پدیده دین است. یکى از علل اصلى این گرایش، ارائه تصویرى امیدبخش و نورانى از آینده بشر، توسط ادیان آسمانى است.

محور اصلى بحث در مقاله حاضر، ظهور منجى آخر الزمان است که در متون کهن زرتشتى از آن به سوشیانس، یعنى سود دهنده و خیر خواه، تعبیر مى‏شود. این برگزیده الهى، زمانى که جهان آکنده از تباهیها شود، در بخش مرکزى زمین ظهور خواهد کرد. سوشیانس از فرزندان زرتشت است که نطفه‏اش به شیوه معجزه‏آسایى در دریاچه نگهدارى مى‏شود و مادر او دوشیزه‏اى است از نژاد زرتشت پیامبر. این شخصیت‏الهى‏درصفات‏و ویژگیها شباهت‏خاصى به زرتشت پیامبر خواهد داشت.

در پایان مقاله به شباهتهایى اشاره شده است که در متون دینى اسلام و زرتشت، میان حضرت مهدى‏«عجل‏الله تعالى فرجه‏الشریف‏» و سوشیانس وجود دارد.

کلید واژه‏ها: ادیان، اسلام، زرتشت، منجى آخر الزمان، مهدى، سوشیانس.

...

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/1/8ساعت  2:41 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

اذان

در این مقاله مطالب مرتبط با نماز و اذان آورده شده است.

در ضمن این مقاله فاقد رمز می باشد.

 

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/1/8ساعت  2:40 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

اثرات نیک نماز

 اقامه نماز:

تشکیل مجمعی از صاحبنظران برای « اقامه نماز » یکی از شایسته‌ترین و ضروری‌ترین کارهائی است که باید در جمهوری اسلامی صورت می‌گرفت.زیرا برپا داشتن نماز، نخستین شده

 و نشانه‌های حکومت صالحان است « اَلذَّینَ اِنْ مَکناهُم فِی الاَرضِ اَقاموالصَلوه وَاتُو الذَکوه و امرَوُا بالمعرُوفٍ و نَهواعِنِ المُنکرَ». اقامه نماز فقط این نیست که صالحان، خود نماز بگذارند

 این چیزی نیست که بر تشکیل حکومت الهی متوقف باشد. بلکه باید این ستون دین در جامعه، به پا داشته شود و همه کسی با رازها و اشاره‌های آن آشنا و از برکات آن برخوردار

 گردند. نماز رکن اصلی دین است و باید اصلی‌ترین جایگاه را در زندگی مردم داشته باشد.

هیچ وسیله‌ئی مستحکمتر و دائی‌تر از نماز برای ارتباط میان انسان با خدا نیست، این گنجینه را هرگز پایانی نیست و هر که با آن بیشتر آشنا شود جلوه و درخشش بیشتری در آن

 می‌یابد. کلمه و اذکار نماز، هر یک خلاصه‌ئی است که به بخشی از معارف دین اشاره می‌کند. نورانیّت نمازی و رازها و رمزهای آن و درسهائی که در آن گنجانیده شده، و اثر آن در

 ساختن فرد در جامعه چندان نیست که بشود در مقالی کوتاه از آن سخن گفت بلکه چنان نیست که بیخبری چون من بتواند از اعماق آن خبری آورد. 

« تأثیر نماز در تعلیم و تربیت اسلامی »

 اهمیت نماز:

2ـ هیچ عبادتی به اندازه تبلیغات ندارد.

نیّت

ارکان نیّت

اهمیت نیت:

نماز و رو به قبله ایشان

تمرین وقت شناسی:

نماز خاشعانه اولین شرط ایمان است:

مراتب و درجات اهل نماز:

نماز با ما سخن می‌گوید:

نماز و ادب:

نماز و یاد شهداء:

نماز به قصد بهشت:

نماز فقط برای خدا:

رفع مشکل با نماز:

روح نماز

نمازی که سبب نزول برکت است!

کیفیت نماز پیامبر(ص):

در بیان حقیقت نماز:

روح نماز:

نماز جماعت:

معرفت دینی و نماز:

نماز و تشریفات:

نماز و دعا:

نماز و رحمت:

نماز و تسبیح:

نماز در آموزش و پرورش:

اثرات نیک نماز:

خواستة نمازگزار:

نماز بزرگترین عامل تربیت:

احکام نماز:

منـــابــع

 

 

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/1/8ساعت  2:40 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

معاد

خداوند برای مرگ اسبابی ساخته

بالجمله خدا در موقع مرگ جانرا می‌گیرد ولی متوجه باشید که پروردگار عالم، دنیا را دار اسباب قرار داده از آنجمله برای مرگ هم اسبابی معین فرموده مانند از بام افتادن،مریض شدن،کشته شدن و غیره،البته اینها بهانه و سبب است چون بسیاری هستند که مرضهای سخت‌تر از او هم داشتند و نمردند پس این به تنهائی موجب نمی‌شود،اگر پیمانه عمرش تمام شده باشد،جانش را پروردگار عالم قبض میفرماید.وگرنه چه بسیار اشخاصی که صحیح و سالم بودند،بدون هیچگونه سابقه کسالتی مردند.

شکل عزرائیل نسبت به محتضرها

جمله دیگر راجع بملک الموت است که وقتی برای قبض ارواح می‌‌آید شکلش نسبت به حتضر فرق می‌ک‌ند.روایتی دارد که حضرت ابراهیم (ع) تقاضا کرد که هیئت عزرائیل را هنگام قبض روح کافر ببیند.عرض کرد که طاقت ندارید، فرمود میل دارم ببینم،عزرائی خودش را به آن هیئت نشان داد و ابراهیم دید صورت مردیسیت سیاه رنگ که موهای بدنش ایستاده، بدبو،لباس سیاه پوشیده،از دهان و بینی او شراره آتش و دود خارج می‌شود ابراهیم غش کرد،پس از بحال آمدن فرمود: اگر کافر هیچ عذابی نداشته باشد،بس است عذابش در دیدن تو بالعکس هم راجع بمؤمن.(1)

حضور ملائکه و شیاطین هنگام مرگ

شیاطین هم برای اغواء از طرغ چپ محتضر می‌آیند ملائکه هم از طرف راست (2) کار شیاطین همیشه  فریب دادن است مخصوصا هنگام مرگ که اگر ایمانی هم باشد بدزدند،چون میزان سعادت و شقاوت آخر کار است،همانطوریکه زندگی کرده می‌میرد و همانطوریکه مرده زنده می‌شود(3) هر آروزئی که داشته باشی هنگام مرگ با آن آرزو می‌میری.اگر آرزویت دیدن جمال علی (ع) است، مونست جمالش می‌باشد،اگر آرزویت هوی و هوس است آن هنگام نهایت طلوعش می‌باشد.

لکن کسی که اهل ایمان شد،خداوند وعده فرموده است که او را نگهدارد و شیطان را به او دسترس نیست (1)

به ابی زکریای رازی هنگام مرگش می‌گفتند بگو...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/1/8ساعت  2:39 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

وحی در قرآن

معنی لغوی وحی

قبلاً یاد آور شدیم که قرآن از وحی بر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) نازل گردیده ولی چون کلمه وحی در قرآن و جز آن، دارای معنای گوناگونی است به همین مناسبت درباره آن، گزارش کوتاه زیر در توضیح معنای وحی نگارش میشود:

1ـ الهام فطری به انسان: مانند الهام خداوند به مادر موسی (علیه السلام) که وی شیر دهد و او را در میان صندوقی قرار داده، و به دریا افکند تا از شر فرعون ـ که دامنگیر اطفال ذکور بنی اسرائیل گردید ـ مصون ماند، و قرآن کریم نیز به این قضیه اشاره کرده و از کلمه وحی استفاده نموده است:

«و اوْحَینا اِلی امَّ موسی اَن اَرضعیهِ و اَقیهِ فی الیَمِّ» (1. سوره قصص، آیه 7: به مادر موسی الهام نمودیم که ویرا شیر ده و به دریا افکن)

2ـ الهام غریزی به حیوان: از قبیل الهام خداوند به زنبور در ساختن لانه خود،....

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/6ساعت  8:23 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
با سلام
[عناوین آرشیوشده]