سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه ورزش بسکتبال در ایران

بسکتبال در ایران در سالهای 1310 به بعد بطور غیررسمی فعالیتش در بعضی از مدارس دنبال شد تا اینکه در سال 1314 این ورزش بطور رسمی بوسیله آقای فریدون شریف زاده معرفی شد و بطور سریع در کلیه استانهای کشور از طریق مدارس مدارس اشاعه پیدا کرد.

 در سال 1324 فدراسیون بسکتبال ایران تاسیس شد.

در سال 1948 برای اولین بار تیم ملی ایران در المپیک لندن شرکت که بازیکنان تیم ایران افراد مشروحه ذیل بودند :

دکتر صعودی پور-حسین سروری-حسین جبارزادگان-اصغر احساسی-اسفندیاری-رفعت جاه-حسین هاشمی- کاراندیش-اشتری-ابوالفضل صلبی-شادمان-صادقی که تیم ایران بازی های خوبی انجام داد.

در سال 1950 تیم ایران در یک جام اروپایی  ...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/2/26ساعت  1:21 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

اصول تناسب اندام

با شنا فشار زیادی متحمل نخواهید شد و به راحتی می توانید به تناسب اندام برسید.

آناهیتا خاطرات بسیار زیادی از کودکی خود دارد، می توان گفت که بیشتر اوقات به شنا مشغول بوده و تمام تابستان را در استخر به شنا کردن اختصاص می داده. او بعدها غریق نجات شد و در روزهای گرم تابستان هزاران نفر را از اعماق آب ها نجات داد. او از دوران دبیرستان برای حفظ تناسب اندام خود، به شنا روی آورد.

اما از دو سال پیش همه چیز تغییر کرد. او در سن 31 سالگی وزنش به 100 کیلو گرم افزایش پیدا کرد و به مدت 10 سال ورزش و به ویژه شنا را به طور کلی کنار گذاشت.

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/2/26ساعت  1:20 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

گفته می‌شود که بازی گلف در بازی پسران چوپان اسکاتلندی ریشه دارد و آنان در زمانی که گله‌های گوسفند‌شان در حال چرا بودند با چوب‌دستی‌های خود سنگ‌های کوچک را به درون حفره‌هایی که در زمین کنده بودند یا لانه‌های خرگوش‌های موجود در زمین می‌انداختند. آنچه در کتب تاریخی آمده است نشان می‌دهد که در اوایل قرن پانزدهم میلادی یعنی در سال 1413 میلادی در اسکاتلند گلف بازی می‌شده است تا اینکه در سال 1457 میلادی انجام این بازی با توجه به شرایط جنگی آن زمان توسط پادشاه اسکاتلند ممنوع گردید ولی زمانی نگذشت که این بازی توسط اشراف‌زادگان اسکاتلندی احیاء گردید. در اوایل سال 1682 بازی گلف بحث و جدل‌های مهیج و نوینی را بوجود آورد و به عنوان یک نماد برای مبارزه طلبی و اثبات قهرمانی درآمد، می‌توان اولین بازی بین‌المللی تاریخ گلف را نشأت گرفته از این مبارزات دانست، مسابقه مزبور بین شاهزاده ولز که بعدها به عنوان پادشاه جیمز دوم معروف گشت و عده‌ای از نجیب‌زادگان انگلیسی برگزار گردید و از آنجا که نجیب‌زادگان برای یک بازی چهار نفره مبارزه طلبیده بودند شاهزاده به عنوان یار هم‌تیمی یک کفّاش ادینبورگی با نام جان پترسون را به کمک طلبید. این مسابقه در لیس برگزار شد که در پایان شاهزاده و جان پترسون برنده شدند. کسی نمی‌داند شاهزاده تا چه حد در این برد سهم داشته است ولی مهم آنکه او تمام پول جایزه را به جان پترسون اهدا نمود. پترسون با آن پول خانه‌ای برای خود در مرکز ادینبورگ ساخت، خانه‌ای که اکنون به عنوان خانه گلف‌بازها در انگلستان معروف است. اعتقاد بر این است که بازی گلف از طریق اسکاتلندی‌های مهاجر به آمریکا رفته است. برای اولین بار در سال 1888 میلادی جان‌جی‌رید که به عنوان پدر گلف آمریکا شناخته می‌شود به ‌همراه چهار نفر دیگر اولین باشگاه گلف را در آمریکا تأسیس نمود.

           در ابتدا و در روزهای آغازین بازی گلف بازی اشخاص پولدار محسوب می‌شد ولی ...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/2/26ساعت  1:19 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

خطوط کلی برنامه ورزشی در زندگی افراد دیابتی

خلاصه این مقاله موجود نیست...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/2/26ساعت  1:18 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

تغذیه ورزشهای زمستانی

ورزشهای زمستانی مثل اسکی چند سالی است که در ایران رواج بیشتری یافته است .  

کوه نوردی در زمستان از تفریحات لذت بخش و بسیارمؤثر درارتقاء سلامتی بدن است . از عوامل مهم و مؤثر در موفقیت ورزشکاران تغذیه آنان می باشد .

ظرفیت ورزشکار برای انجام هر چه بهتر ورزش ها با دریافت انرژی ، مایعات و نوترنیت های کافی ، بالا می رود .

مطمئناً در ذهن ورزشکار این سؤالها مطرح می شود که چه میزان غذا باید بخورد ؟ نیاز مایعات بدن او چقدر است؟ چه میزان پروتئین و ویتامین نیاز دارد ؟

فرد ورزشکار چه میزان انرژی نیاز دارد

مصرف غذا قبل از فعالیت ورزشی موجب احساس سرحالی و توانایی زیاد می شود ، گرسنگی و ضعف از شما دور شده و انرژی  ِ  عضلات و مغز محیا می شود .

اگر قبل از فعالیت ،  کربوهیدرات مصرف شود ، ذخیره های گلیکوژنی بدن پرشده و در حین ورزش عضلات و مغز ، غذای مورد نیازشان را به راحتی در دسترس دارند و نیاز

 نیست با سوزاندن چربی ها که زمان زیادی برده ، بدن را خسته می کند ، انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنند .

خوردن غذا در حین ورزش به حفظ تعادل ِ حرارت بدن و ثبات قند خون کمک می کند، انرژی ِعضلات و مغز تجدید شده و خستگی ، دیرتر عارض می شود .

خوردن غذای مناسب پس از ورزش ، ذخیره های بدن شما را دوباره انباشته از انرژی می کند . میزان انرژی مورد نیاز بسته به میزان فعالیت و میزان جثه ورزشکار است .

به ازاء ساعتی که ورزش انجام می شود این میزان انرژی به انرژی مورد نیاز بدن در حالت عادی اضافه می گردد ؛ که متوسط آن در یک خانم 2000 و در یک آقا 2200 کیلو کالری است .

پس از محاسبه کالری مورد نیاز ، لازم است  به نسبت مواد غذایی که باید مصرف شود توجه کنیم . ورزشهای یاد شده؛ کوهنوردی، اسکی و.... ورزشهای استقامتی – قدرتی هستند .

از اینرو ورزشکار به غذاهای کربوهیدراتی ...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/2/26ساعت  1:16 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

بازیهای المپیک از آغاز تا امروز

 شمشیر زنی

اروپای شرقی سرآمد دیگران بود، در گروه مردان در فلوره « دریمبا» از رومانی پیروزی داشت ، « اپه» را «کولک» از مجارستان برد ، و در سایر پاوکوسکی از لهستان به قهرمانی رسید و در گروه زنان در فلوره شوروی مدال طلا را بخود اختصاص داد . در تیراندازی ، در 50 متر با تپانچه آزاد «کزیت» از شوروی ، در تپانچه خودکار « ژاپدسکی» از لهستان ، در تفنگ کالیبر کوچک « کورکا» از چکساواکسی ، تفنگ در سه حالت ، « کلینک نر » از آلمان غربی ، در «برایت وایت» از بریتانیا ، در اسکیت « پتروف» از شوروی و تفنگ آزاد « آندرسن» از آمریکا.

 مونیخ 1972 – چریکهای از جان گذشته عرب

بیستمین دوره بازیها پر از اعجاب بود 122 کشور 7156 ورزشکار و بر پایه آمار کمیته بین المللی المپیک از 123 کشور 10088 ورزشکار ( درج شده در کتاب رسمی چاپ شده در لوزان – سوئیس) در بازیهای مونیخ شرکت کردند . این رقم در کل بازیها بی سابقه بود.

از نظر سازماندهی ، تشکیلات و تاسیسات ورزشی بازیهای 1936 – برلین را تداعی می کرد ورزشگاه بزرگ با آن آفتابگیرهای بلند و ابتکاری ، استخر سرپوشیده پیست تارتان ، برقرار بودن وسایل ارتباطی با همه جای جهان مستقیم جریان بازیها از رادیو و تلوزیون ، تهیه و ضبط برنامه روزانه پاسخگویی به خواسته های 1000 نماینده مطبوعات ، در این بازیها اگر آلمان غربی و شرقی در زیر یک پرچم مبارزه می کردندن 106 مدال از همه رنگ (طلا ، نقره ، و برنز ) میگرفتند بیشتر از یک میلیارد نفر جریان بازیها را بر صفحه تلوزیون می دیدند هزینه برگزاری بازیها در حدود 620 میلیون مارک براورد شده بود و ...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:24 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

بررسی تاریخچة‌ تحولات ورزش باستانی در طول تاریخ

مبانی تاریخی و فلسفی ورزش باستانی زورخانه

شناسایی بیومکانیکی فازها پروفیل حرکتی در ورزش باستانی

نقش و کارکرد اجتماعی زورخانه در جامعه سنتی در ایران

آموزه های اخلاقی در ورزش باستانی

مبانی تاریخی، فلسفی و فرهنگی در ورزش باستانی (زورخانه)

بررسی تأثیر موسیقی زورخانه ای بر میزان عملکرد باستانی کاران در حرکت (میل گرفتن)

سنت پهلوانی و اندیشه و هنجار در زندگی پهلوان محمود خوارزمی (پوریای ولی)

آیین پهلوانی، جوانمردی و عیاری   /   احیای ورزش زورخانه، طلب ایام

ورزش باستانی در سالمندان     /     زورخانه (Zurkhaneh) خانة نیرومندی و جوانمردی

سردم جایگاه مرشد   /    برنامه ورزش در زورخانه   /   میل گیری در زورخانه

چرخیدن    /    کباده  /   دعا کردن   /   گل ریزان

بررسی تاریخچة‌ تحولات ورزش باستانی در طول تاریخ

ورزش باستانی زورخانه ای شناخته شده ترین ورزش سنتی کشور ما است که در اکثر شهرها، بخش ها و مناطق کشور از شهرت خاصی برخوردار بوده و سالیان متمادی است که رواج دارد. معرفی این رشتة ورزشی...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:24 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

تاریخجه تربیت بدنی

تاریخچه تربیت بدنی

از سال 1306 هجری شمسی بر اساس قانونی که از تصویب مجلس شورای ملی وقت گذشت درس تربیت بدنی و ورزش به صورت اجباری جزء برنامه های درسی تمام دوره های تحصیلی قرار گرفت. به موجب این قانون هر روز یک ساعت از برنامه های دانش آموزان به درس تربیت بدنی اختصاص یافت اما اجرای این قانون به علت کمبود نیروی انسانی متخصص و امکانات اجرائی عملا با مشکل مواجه شد. بطوریکه در سال 1314 به منظور تامین معلم تربیت بدنی مورد نیاز آموزش و پرورش تاسیس شد تا اجرای درس تربیت بدنی درتمام پایه های تحصیلی از ابتدائی تا پایان دوره متوسطه توسط معلم تخصص تربیت بدنی تدریس شود اما با صدور بخشنامه 4628 ت-ن مورخ 3/6/1363 بدستور وزیر وقت بکارگیری معلم خاص تربیت بدنی در دوره ابتدایی حذف و تدریس تربیت بدنی به معلمان یا آموزگاران همان پایه محول شد که این موضوع به اعتقاد اکثر کارشناسان با توجه به اهمیت دوره ابتدائی زیانهای بزرگی به ورزش آموزشگاهی و ورزش کشور وارد کرد.تشکیلات تربیت بدنی و ورزش مدارس از سال 1323 در سطح کشور با عنوان اداره کل تربیت بدنی در سطح استان با عنوان کارشناسی مسئول و در سطح شهرستان با عنوان اداره کل تربیت بدنی در سطح استان با عنوان کارشناس مسئول و در سطح شهرستان با عنوان مسئول تربیت بدنی آموزشگاهها شروع به فعالیت نمود. ضرورت ارتقاء تشکیلات تربیت بدنی آموزشگاهها از سالهای قبل از انقلاب مطرح بود تا اینکه برای اولین بار در سال 1357 تشکیلات تربیت بدنی و ورزش مدارس از اداره کل به معاونت ارتقاء پیدا کند. اگر چه این ارتقاء تشکیلات باعث خشنودی جامعه ورزش کشورگردید اما کمتر از یک سال مجدداَ تشکیلات تربیت بدنی ازمعاونت در سطح وزارت آموزش و پرورش به یک اداره کل زیر نظر معاون پرورشی تنزل پیدا کرد. طی دو دهه اخیر موضوع ارتقاء تشکیلات همیشه توسط متخصصین و کارشناسان تعلیم و تربیت، تربیت بدنی مطرح بود تا اینکه درسال 1378 به پیشنهاد معاون پرورشی وقت، اداره کل تربیت بدنی به دو اداره کل تربیت بدنی دختران و پسران درسطح ستاد تفکیک و این تشکیلات در سطح استانها و شهرستانها نیز تحقق پیدا کرد. اگر چه این توسعه یک گام به جلو بود اما چنین حرکتی باعث رضایت متخصصین و کارشناسان تربیت بدنی و علوم ورزشی نشد بطوریکه درسال 1379 با انتصاب جناب آقای حاجی به عنوان وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد معاونت تربیت بدنی و تندرستی با تصویب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان یکی ا ز هفت معاونت وزارت آموزش و پرورش شروع به فعالیت نمود. این ارتقاء تشکیلاتی در سطح استانها به مدیریت و در سطح شهرستانها به کارشناس مسئول تغییر پذیرفت .

...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:23 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

دستورات در مورد قوانین فوتبال

قانون اول

این قانون خیلی صحیح و دقیق است در این مورد چند نکته اصلی را داوران در زمانی که زمین بازی مورد بررسی قرار می دهند باید توجه به آن بنمایند.

1-   این مکان ندارد که یک زمین مربع برای بازی مورد استفاده قرار گیرد در تمام موقعیت ها طول زمین بایستی از عرض آن زیادتر باشد.

2-   تمام خط کشی ها قسمتی از زمین بازی در داخل زمین است خطوط دور زمین لبه خارجی خطوط طولی و عرضی زمین بازی می باشند هم چنین خطوط محوطه جریمه در داخل محوطه جریمه قرار دارد.

3-   خطوط نبایستی بیشتر از 5 اینچ(12 سانتیمتر)عرض داشته باشند بهرحال و در هر صورت خط مابین دو تیر عمودی دروازه بایستی بهمان اندازه که عرض تیر دروازه بوده باشد.

4-   پرچم های کرنر و وسط زمین باید بیشتر از 5 فیت یعنی 5/1 متر باشند  و نباید کمتر از 5 فیت یعنی 5/1 متر باشند...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:22 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

تأثیر ورزش در بهداشت روانی

پژوهش : تحقیق در همه ی جنبه های روانشناسی ورزش هم نظری،هم عملی.

تعلیم و تربیت : آموزش دانشجویان،کارمندان و ورزشکاران در حوزه روانشناسی.

کاربرد : اندازه گیری و مداخله در مسائل مربوط به ورزش.

این جنبه می تواند شامل عمل به عنوان مشاور برای کل تیم یا مشاوره کردن با تک تک اعضای تیم باشد.امروزه رشته های تخصصی زیادی در روانشناسی ورزش شکل گرفته است.برای مثال یک روانشناس ممکن است متخصص حوزه انگیزش باشد.آنها ممکن است صرفا در موضوع انگیزش به پژوهش بپردازند،به مربیان راجع به انگیزش آموزش دهند و ممکن است افراد ورزشکار در جهت بهبود انگیزش شان کار کنند.

...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:22 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
با سلام
[عناوین آرشیوشده]