سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدا،اسلام،قیامت

برای مطالعه هر چیزی نخستین سؤالی که به ذهن میرسد اینست که مطالعه آنرا از کجا شروع کنیم ؟ همانطور که برای خلبان شدن یا پزشک شدن میدانیم نقطه شروع کجاست و یا اینکه میدانیم مطالعه فیزیک یا زیست شناسی را چگونه شروع کنیم ، در چه مسیری ادامه دهیم و چه پیش نیازهایی را رعایت کنیم تا به هدف برسیم .

     فرض کنید میخواهید با شهری آشنا شوید که برای شما ناشناخته هست ، برای آشنایی ، هم میتوانید با اتومبیل در خیابانهای اصلی و فرعی و کوچه پس کوچه های آن بگردید و یا اینکه از نقشه استفاده کرده یا بر فراز شهر پرواز کنید . درحالت اول شما قبل از اشراف به کلیت شهر وارد آن شده اید ، در نتیجه گم شدن در شهر و عدم درک صحیح از جهات و ارتباط میان خیابانهای شهر بدیهی ترین نتیجه خواهد بود و اگر در نقطه ای رها شوید پیدا کردن مسیر برایتان ممکن نیست ، اما استفاده از روش دوم ابتدا به شما اشراف میدهد ، جهات اصلی ، کلیت شهر و ارتباط خیابانهای اصلی و فرعی را می شناسید و سپس با گردش در شهر ، هر لحظه موقعیت خودتان را به خوبی خواهید دانست و با آسودگی می توانید از نزدیک به مطالعه جزئیات بپردازید .

     می توانید فرض کنید شهر مورد نظر ، شهر فیزیک باشد ، هم می توانید از ابتدا به دل جزئیات بزنید و مثلا حرکت بر روی خط راست را مطالعه کنید بدون اینکه بدانید حرکت بر روی خط راست چه جایگاهی در فیزیک دارد و در کجای آن قرار گرفته است و هم میتوانید ابتدا به شهر فیزیک اشراف پیدا کنید و بر فراز آن پرواز کنید و ببینید که مثلا فیزیک دارای خیابانهای اصلی مکانیک ، الکتریسیته ، صوت (آکوستیک) ، نور ، کوانتوم ، اختر فیزیک و ... است ، مکانیک در باره حرکت بحث میکند و خود شامل دو خیابان فرعی تری بنامهای سینماتیک و دینامیک است ، سینماتیک خود حرکت را فی نفسه بررسی میکند و دینامیک به علت حرکت میپردازد ، سینماتیک برای بررسی حرکت آنها را تقسیم بندی نموده است که یکی از آنها حرکت بر روی خط راست هست ، با این پرواز دیگر می دانیم جایگاه حرکت بر روی خط راست کجای این شهر است ، میدانیم چرا مطالعه فیزیک را با آن شروع می کنیم و میدانیم مسیر آینده چگونه خواهد بود . این نگاه را بسط دهید . ( قیاس و استقرا )

     موضوع مورد مطالعه دین اسلام با تاکید بر رهبری ائمه ع (دلایل این تاکید بعد اثبات می شود) مهندسی هستی است ، با این تعریف از هستی که ، هستی عبارتست از کل عالم وجود ، شناخت خداوند متعال بعنوان صانع ( طراح و مجری ) و شناخت عالم خلقت بعنوان مصنوع ، فارغ التحصیل این دانشگاه باید در دانایی ( علم ) و توانایی ( قدرت ) همانند خداوند متعال بداند و بتواند ( تعریف کمال ) .

     اکنون سؤال فوق مطرح میشود که برای مطالعه این موضوع ( هستی‌ ) نقطه شروع کجاست ؟ اگر این بحث درست شروع شود و در مسیر درستی نیز همراه با درخواست از خدواند متعال ادامه یابد ، درانتها پازلی را پیش روی ما قرار خواهد داد بسیار واضح و شفاف که تمامی قطعات آن به درستی در کنار هم قرار گرفته و منظره زیبایی را از کل هستی در برابر دیدگان ما قرار میدهند . در این مسیر ، پیچیده ترین مباحث مبتلا به جامعه انسانی درابعاد مختلف به پاسخ میرسند ، و سؤالاتی که مدرنترین مراکز تحقیقاتی دنیا برای پاسخ به آنها شکل گرفته اند جوابی در خور خواهند یافت ( در آینده به نمونه هایی از آنها اشاره خواهد شد) . آینده بشریت را به وضوح نمایان میکند و تمام نگرانی های شما را مرتفع خواهد ساخت .

...

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:4 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
با سلام
[عناوین آرشیوشده]