سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمونه هایی از نمودارهای فنی کمپرسورها

این مقاله دارای 6صفحه می باشد

این مقاله فاقد رمز می باشد.

...

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

دان لود کامل

توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  جمعه 92/3/24ساعت  9:5 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

بازدید از کارخانه‌ی خشکبار تاکستان

اوّل : قسمت های شستشو                               1ـ سرند جداسازی

1ـ سرند خاک گیری                                    2ـ مکنده ی استوانه‌ای

2ـ بالابر نواری                                              3ـ مکنده ی حلزونی

3ـ منبع اوّل شستشو                                       4ـ بالا بر نواری

4ـ سرند آبگیری                                           5ـ نوار کاسه‌ای

5ـ منبع دوم شستشو                                       6  ـ دُم گیر 

6ـ شن گیری                                                7ـ مکنده ی مخزنی

7ـ آب گیری با دستگاه سانتری فوژ                8ـ روغن کاری               

8ـ سرند آخر                                                9ـ بالا بر نواری

9ـ مکندهای استوانه ای                                10ـ سرند سایز گیری

10ـ طَبق های چوبی و واگن‌ها                     11ـ نوار سُرت

11ـ مرحله ی ضدعفونی کردن                      12ـ مخزن وزنی

12ـ مرحله ی خشک کردن                            13ـ بسته بندی با شیرینگ

13ـ سرد کردن محصول                                14ـ فلزیاب

                                                                   15ـ بسته بندی با نایلونی

 ,...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  چهارشنبه 88/2/2ساعت  2:21 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

کروم

 مصارف مهم کرومیت در صنایع متالورژی، دیرگداز و شیمیایی است. عیارکرومیت قابل استفاده در متالورژی و صنایع شیمیایی بالاست ولیکن در دیرگدازها می تواند پایین باشد.

 صنایع متالورژی :

65 % کرومیت در فلززایی (متالورژی) مصرف می شود. فولاد ضد زنگ، مهم ترین آلیاژ تولید شده در صنعت فولاد است و 2-1% تولید فولاد جهان را شامل می شود.

فولاد ضدزنگ با دارا بودن 36 12% کروم، 80% مصرف جهانی کروم را به خود اختصاص داده است. به علت مقاومت کروم در برابر خوردگی، حرارت، سایش، فرسودگی و اکسیده شدن در تهیه انواع آلیاژها کاربرد دارد.

فروکروم و فروسیلیکوکروم را به منظور افزایش سختی و تراکم و همچنین افزایش مقاومت در برابر خزش، خوردگی و زنگ‌زدن به فولاد اضافه می‌کنند که درجة کرومیت، محصول نهایی را مشخص می‌کند. کرومیت با نسبت Cr:Fe پایین برای تولید فروکروم، با کروم کم، کربن بالا. در مقادیر <12%، کروم تنها عنصری است که خواص ضدزنگ بودن را به ‌فولاد می‌دهد. اضافه کردن کروم و دیگر عناصر آلیاژساز به فولادهای ضدزنگ تجاری، خصوصیات و مصرف نهایی آن را تغییر می‌دهد. 75% از فولاد با قالب‌پذیری بالا و خاصیت ضدزنگی عالی موجود در بازار در ترکیب خود 25-16% کروم، >15% کربن و 20-7% نیکل دارند که در فرآیندهای شیمیایی، تصفیه نفت، کاغذسازی و فرآوری مواد غذایی بکار می‌رود. 20% دیگر از بازار، فولاد ضدزنگ فریتی است که 17-11% کروم دارد (ساختارهای هنری، وسایل آشپزی، سینک آشپزخانه، سیستم‌های دفع گازهای آلوده)

...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/1/29ساعت  12:52 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

آبندی و یاتاقان هیدرودینامیک و هیدرواستاتیک

 برای یاتاقان های مورد بررسی در این مقاله، فرض می کنیم که روغن کاری لایه سیال انجام گرفته یا سطح روغن کاری شده از لایه سیال جدا می شود .

همچنین فرض می شود که یاتاقان های مورد توجه سطوح مشابهی دارند . این سه موضوع ( توضیح روغن کاری هیدرودینامیک، روغن کاری قشر سیال و سطوح مشابه) باید قبل از رسیدگی به این مقاله ، فهمیده شوند .

این مقاله دارای محاسبات مربوطه نیز می باشد...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.

 وبلاگ لیست مقالات مکانیک


نوشته شده در  شنبه 88/1/29ساعت  12:52 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

چگونگی طراحی تسمه نقاله

قسمتی از مقاله:

برای محاسبه عرض تسمه نقاله شرکت‌های سازنده فرمول‌هایی دارند که ما در این جا به یکی از این فرمولها می‌پردازیم و قدم به قدم به محاسبه آن می‌پردازیم در حقیقت این فرمول نوعی تقریب برای عرض تسمه می‌باشد که با توجه به نتیجه حاصله آنرا با استانداردهای بالا مقایسه و یکی از این عرض‌ها را که نزدیک به عدد تقریبی ما می‌باشد را انتخاب می‌کنیم.

...

اعضای غلتان بین دو غلتک محرک و متحرک باید روی بسته کانوایر بسته شود که این قطعات یا رولرها غالباًَ روی بسته چوبی، فولادی، پلاستیکی و یا ترکیبی از آنها نگهداشته می‌شوند. ساپورت، رولرهای بسیار ساده‌ای هستند که در اشکال و انواع گوناگون ساخته می‌شوند.رولرها در نیتجه ساپورت، آنها نگهدارنده تسمه هستند،

...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/1/29ساعت  12:51 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

فرزکاری

لابراتوار تولیدی Realization نمونه های مختلفی از ماشین فرز شامل پرداخت کننده دستی،CNC دو محوره، HASS سه محوره عمودی بر مرکز ماشین کاری و Ronald سه محوره است. هر کدام از ماشین های نامبرده شده راهنمای وِیژه ای در مورد چگونگی استفاده از آنها دارند. اما در مقاله ذیل پایه و اساس معمول در همه موارد گفته شده بررسی می شود.

اطلاعات معمول فرز کاری:

,...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/1/29ساعت  12:50 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

موتور استرلینگ

سیکل استرلینگ یک سیکل توانی استاندارد هوایی می باشد که بر روی نمودارهای  p-v و t-s نشان داده شده است .

در طی  فرایند حجم ثابت 2-3 و نیز فرایند انبساط همدمای 3-4 حرارت به سیال فعال انتقال می یابد.

در طی فرایند حجم ثابت 4-1 ونیز فرایند تراکم همدما ی 1-2 حرارت از سیستم دفع می شود .

بنابراین سیکل استرلینگ مشابه سیکل اتو است ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‎‎، ولی در آن فرایندهای آدیاباتیک با فرایندهای همدما جایگزین شده اند چون در سیکل استرلینگ دو فرایند انتقال حرارت در حجم ثابت وجود دارد تغیر حجم کل سیکل طی فرایند به حداقل مقدار میرسد و بنابراین فشار موثر متوسط آن باید بزرگتر باشد این سیکل کاندیدی مناسب برای کاربردهایی است که در آن با کار ناشی از حرکت مرز سیلندر مواجه هستیم .

,...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/1/29ساعت  12:49 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

مبانی هیدرولیک

هیدرولیک مطالعه سیالات و کاربرد آن برای انتقال نیرو و حرکت است. کلمه هیدورلیک از لغت یونانی هیدرو به معنی آب گرفته شده است.

سیستم‌های آب رسانی خانگی یک کاربرد متداول از هیدرولیک می باشد و اصول حاکم بر رفتار آب در مورد تمام سیالات صادق است. درگیر بکس‌های اتوماتیک مدرن یک سیستم هیدرولیک برای کنترل عملکرد آنها به کار رفته است.

در حالی که تمام سیستم‌های هیدرولیکی از مایعات استفاده می‌کنند مایعی که درگیر بکس‌های اتوماتیک به کار می رود عموماً روغن گیربکس نامیده می شود.

اصول هیدرولیک

سیستم‌های هیدرولیک نیرو و حرکت را از طریق کاربرد فشار انتقال می دهند نیرو، فشار و یا کشش اعمال شده بر یک شیئی است. نیرو معمولاً بر حسب پاوند و یا نیوتن اندازه‌گیری می شود. فشار نیروی اعمال شده بر سطح معین است. فشار معمولاً بر حسب واحد نیرو تقسیم بر واحد سطح اندازه گیری می شود و واحدهای آن پاوند بر اینچ مربع (Psi) یا کیلوپاسکال (kpa ) اندازه گیری می شود. ( 6.89 pa= 1psi) می باشد.

پاسکال یک واحد اندازه گیری است که بعد از « بلز پاسکال » ریاضیدان و دانشمند مشهور فرانسوی (1623-1662 ) به خاطر تحقیقاتش در هیدرولیک به نام او نامگذاری شد. پاسکال بعضی از حقایق مهم دربارة رفتار مایعات در یک سیستم بسته را کشف کرد. او دریافت که فشار روی یک مایع محبوس شده بطور مساوی بر تمام جهات منتقل می شود و بر سطوح برابر نیروی مساوی وارد می کند.

این اصل قانون پاسکال نامیده می شود و چنانچه بعداً خواهیم دید یک اصل بنیادی است که بر عملکرد تمام سیستم‌های هیدرولیک حکمفرماست. سیستم‌های هیدرولیک قادرند مایعات را برای انتقال نیرو و حرکت بکار گیرند زیرا در تمام کاربردهای عملی یک مایع غیر قابل تراکم است.

اینکه چه مقدار فشار بر روی یک مایع اعمال می شود اهمیتی ندارد، چون حجمش همواره ثابت می ماند. این امر به سیال اجازه می دهد که نیرو و حرکت بکار گیرند زیرا در تمام کاربردهای عملی یک مایع غیرقابل تراکم است.

اینکه چه مقدار فشار بر روی یک مایع اعمال می شود اهمیتی ندارد، چون حجمش همواره ثابت می ماند. این امر به سیال اجازه می دهد که نیرو و حرکت را به خوبی یک اهرم مکانیکی منتقل کند. مزیت یک مایع بر اهرم مکانیکی این است که دارای حجم است امّا شکل ثابتی ندارد. چون فرض بر این است که مایع به شکل ظرف خود در می‌‌آید می توان آن را برای رفع موانع به هر شکلی خم کرد.

اصول قطعات سیستم هیدرولیکی

تمام سیستم‌های هیدرولیکی گیربکس اتوماتیک از یک مخزن، یک چشمة ورودی، سوپاپ‌های کنترل و یک عمل کنندة خروجی استفاده می کنند. مخزن عبارت است از یک کارتل، یک تانگ و یا هر نوع ظرف دیگری که روغن را برای ما ذخیره می‌کند. چشمة ورودی یک پیستون یا یک پمپ است که نیروی لازم را تهیه می‌کند. سوپاپ‌های کنترل عبارتند از هر قطعه‌ای که جریان روغن را محدود، هدایت و یا به عبارت دیگر تنظیم کند. کارانداز خروجی یک پیستون و یا سرو و موتور است که نیروی ایجاد دشه به وسیلة فشار هیدرولیکی را منتقل می کند.

هیدرودینامیک

عبارت است از مطالعه عملکرد و حرکت مکانیکی و عملکرد سیالات یا مایعات در حال حرکت، اولینن چیزی که در این رابطه باید دانست این است که فشار تنها زمانی ایجاد می شود که مقاومتی در برابر جریان سیال وجود داشته باشد. اگر دبی حجمی پمپی 200 گالن بر دقیقه باشد و این پمپ این حجم روغن را از میان لوله‌ای که توانایی عبور حداکثر 200 گالن بر دقیقه را  داشته باشد جاری کند روغن جریان خواهد داشت. امّا هیچ فشاری ایجاد نمی‌شود. فشار تا زمانیکه مانعی در مقابل سیال در داخل لوله ایجاد نشود بالا نمی رود. قابلیت ایجاد مقاومتهای گوناگون در یک سیستم هیدرولیک برای بدست آوردن مقادیر مختلف فشار اساس سیستم هیدرولیک تمام گیربکس های گوناگون است. این بخش جزئیات انواع مختلف سوپاپ‌های کنترل بکار رفته در گیربکس های اتوماتیک متمرکز است. شیرهای کنترل گیربکس های اتوماتیک را می توان در دو گروه عمدة زیر طبقه‌ بندی نمود:

ـ سوپاپ‌هایی تنظیم فشار: اندازة فشار ایجاد شده در گیربکس به منظور تعویض دنده‌ها را کنترل می کنند.

ـ سوپاپ‌های قطع و وصل (سویچینگ) جهت جریان روغن را قبل از انجام تعوییض کنترل می‌کنند. گاهی اوقات در بعضی گیربکس‌ها عمل تنظیم فشار و سویچینگ در یک زمان انجام می شود امّا در هر یک صورت هر یک از دو وظیفة فوق به وضوح در انواع گیربکس‌ها مشاهده می شود

,...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/1/29ساعت  12:47 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

پمپ های هیدرولیکی:

با توجه به نفوذ روز افزون سیستم های هیدرولیکی در صنایع مختلف وجود پمپ هایی با توان و فشار های مختلف بیش از پیش مورد نیاز است . پمپ به عنوان قلب سیستم هیدرولیک انرژی مکانیکی را که توسط موتورهای الکتریکی، احتراق داخلی و ... تامین می گردد به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند. در واقع پمپ در یک سیکل هیدرولیکی یا نیوماتیکی انرژی سیال را افزایش می دهد تا در مکان مورد نیاز این انرژی افزوده به کار مطلوب تبدیل گردد.

فشار اتمسفر در اثر خلا نسبی بوجود آمده به خاطر عملکرد اجزای مکانیکی پمپ ،  سیال را مجبور به حرکت به سمت مجرای ورودی آن نموده تا توسط پمپ به سایر قسمت های مدار هیدرولیک رانده شود.

حجم روغن پر فشار تحویل داده شده به مدار هیدرولیکی بستگی به ظرفیت پمپ و در نتیجه به حجم جابه جا شده سیال در هر دور و تعداد دور پمپ دارد. ظرفیت پمپ با واحد گالن در دقیقه یا لیتر بر دقیقه بیان می شود.

نکته قابل توجه در در مکش سیال ارتفاع عمودی مجاز پمپ نسبت به سطح آزاد سیال می باشد ، در مورد روغن این ارتفاع نباید بیش از 10 متر باشد زیرا بر اثر بوجود آمدن خلا نسبی اگر ارتفاع بیش از 10 متر باشد روغن جوش آمده و بجای روغن مایع ، بخار روغن وارد پمپ شده و در کار سیکل اختلال بوجود خواهد آورد . اما در مورد ارتفاع خروجی پمپ هیچ محدودیتی وجود ندارد و تنها توان پمپ است که می تواند آن رامعین کند.

 پمپ ها در صنعت هیدرولیک به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

 1- پمپ ها با جا به جایی غیر مثبت ( پمپ های دینامیکی)

2- پمپ های با جابه جایی مثبت

 پمپ ها با جا به جایی غیر مثبت : توانایی مقاومت در فشار های بالا را ندارند و به ندرت در صنعت هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا به عنوان انتقال اولیه سیال از نقطه ای به نقطه دیگر بکار گرفته می شوند. بطور کلی این پمپ ها برای سیستم های فشار پایین و جریان بالا که حداکثر ظرفیت فشاری آنها به 250psi    تا3000si   محدود می گردد مناسب است. پمپ های گریز از مرکز (سانتریفوژ) و محوری نمونه کاربردی پمپ های با جابجایی غیر مثبت می باشد.

...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/1/29ساعت  12:45 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

اندازه گیری با ساعتهای اندازه گیری

ساعتهای اندازه گیری

   ساعتهای اندازه گیری، ابزار های اندازه گیر طولی هستند که معمولا" به یک صفحه مدرج عقربه دار مجهزند و اندازه یا انحراف از اندازه را به وسیله عقربه نشان میدهند.      

اندازه گرفته شده با این ابزار به کمک وسایل مکانیکی با بزرگنمایی1: 100 تا 1: 1000 روی صفحه نشان داده می شود.دقت اندازه گیری به بزرگنمایی آنها بستگی دارد ؛ هر چه بزرگنمایی بیشتر باشد، به همان اندازه دقت اندازه گیری بیشتر، اما میدان اندازه گیری کمتر خواهد بود. ساعت های اندازه گیری در مقایسه با سایر وسیله های اندازه گیری محاسن و معایبی دارند که در زیر به شرح آنها می پردازیم.

-       محاسن ساعت اندازه گیری

·             اندازه های کوچک را در مقاس بزرگ نشان می دهند.

·             در مقابل تغییر اندازه حساس هستند.

·             نیروی دست شخص اندازه گیر در مقدار اندازه اثر نمی گذارد.

·             حرارت دست به سیستم منتقل نمی شود.

·             خطای چشمی کمتر است.

 - معایب ساعتهای اندازه گیری

·             در مقابل ضربه خیلی حساس هستند.

·             دامنه اندازه گیری آنها محدود است.

·             قیمت آنها گران است.

اجزای تشکیل دهنده ساعتهای اندازه گیری

,...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  شنبه 88/1/29ساعت  12:44 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
با سلام
[عناوین آرشیوشده]