سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الکل و مضرات آن

  آیا این نشاط و آگاهى که حاصل میشود جز لذّت موقتى و زودگذر میباشد ؟ آیا قوائى را که شخص معتاد در خود حس میکند الکل مى بخشد ؟ جواب منفى است پس این قوا از کجاست ؟ البته آن نیرو همان قواى مخزونه در وجود است که الکل آن را از جاى خود حرکت داده و در تمام بدن منتشر میکند و درجه قوا را بالا میبرد و در نتیجه نیروهاى بیهوده مصرف میشود پس خلاصه این شد که الکل مبتلایان را وادار به اسراف کردن قواى درونى میکند نه اینکه ایجاد قواى تازه اى بنماید و از طرفى جاى تردید نیست که این بکار بستن بیهوده ى نیرو جز ناتوانى ثمرى ندارد بلکه چند صباحى نمى گذرد که انسان فاقد آن قوا خواهد شد . اگر اندکى دقّت و مطالعه در زندگى معتادین نمائید خواهید فهمید که عواطف را جبلى انسان میباشد شخص معتاد زیر پا گذارده و لگد کوب مى کند.                             
آرى روح و انسانیّّت را شخص معتاد از خود دور کرده و عمل به واجبات فردى و اجتماعى را از خاطر زدوده و نه بیاد پدر و مادر و نه متوجه زن و فرزند است . از همه گسسته و تنها به مشروبات الکلى پیوسته از اینها گذشته زمانیکه روزگار به آنها سخت گرفت و نتوانستند از مال خود مشروبى تهیه کنند بناچار دست تعدى دراز کرده و خیانت و سرقت و حقه بازى و کلک و غارت و چپاول و غصب و جیب برى و غیرو را مرتکب مى شوند .
معتادین در راه تحصیل مشروبات الکلى از هیچگونه جنایتى روگردان نمى باشند و نظر شومشان تنها رسیدن به هدف نامقدس خود مى باشند .

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  چهارشنبه 88/1/5ساعت  1:15 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

امام علی (ع)،عقلانیت و حکومت

در واقع روزها و شبهایی که می گذرند واحد هایی مثل هم نیستند،ممکن است به لحاض کمی هر روز و شبی که می گذرد تفاوتی  نکند و همه ی شبانه روزهایی که در عمر ماست 24 ساعت است  اما هر روز و شبی زمانه ویژه ای است  که رنگ و آهنگ ویژه خود را دارد یکی از بزرگترین  عرفای زمانه ما مرحوم حاج  میرزا جواد ملکی تبریزی کتابی بسیار خواندنی دارند به نام المراقبات .

المراقبات یعنی اینکه انسان متوجه گذر همین روزها و ایام شد .کتاب از ماه محرم که شروع سال است شروع شده که این ماه را انسان چنانکه شایسته است دریابد و به این  ایام روزها و شبها توجه بکند به خاطر اینکه به ما سفارش شده است که هیچ گاه نباید دو روز عمر ما مساوی باشد .

و....

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  چهارشنبه 88/1/5ساعت  1:14 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

جوانی علی (ع) الگویی برای جوانان

می گویند باید از حضرت علی (ع) الگو بگیریم! اما چگونه؟!... من یک جوان هستم! یک جوان با خصوصیات خاص دوران جوانی! یک جوان با شور و نشاط خاص این دوران که به خنده و تفریح , به شور و احساست نیاز دارد و الگویی که مرا به شور آورد

با تمام این حرفها , باز هم الگو برای تو و برای همه , مولای متقیان است : و بخصوص جوانی شان

الگو گرفتن یک الگو

بله! خود امیر المومنین در جوانی شان , الگو داشته اند. الگویشان نیز پیامبر بوده است . از علی (ع) از شش سالگی همراه و همراز پیامبر و در خانه ایشان زندگی می کرده اند و در همه امور زندگی شان , حتی جزیی ترین مسایل هم به پیامبر اقتدا می نمودند یعنی خود ایشان هم از یک انسان کامل و والای دیگر الگو می گرفته اند

اما چگونه؟

پیامبر اکرم (ص) و علی(ع) همواره با هم بودند. از هنگام عبادت و خلوت در غار حرا گرفته تا مراحل مختلف دعوت خویشان دعوت عمومی در خانه خدا و حتی سفرههای تبلیغی پیامبر. علی (ع) همیشه اول صبح به دیدار پیامبر می رفت و آنگاه یکدیگر را شاداب در آغوش می کشیدند و احوال هم را می پرسیدند . آندو بزرگوار اوقات زیادی از شبانه روز را در کنار هم به کار و تلاش می پرداختند و گاه علی (ع) خالصانه عرق از پیشانی پیامبر پاک می کرد و ایشان صمیمانه از او تشکر می نمود

....

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  چهارشنبه 88/1/5ساعت  1:13 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
با سلام
[عناوین آرشیوشده]