سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی تسهیلات

برنامه ریزی تسهیلات موضوع پیچیده و وسیعی است که چندین تخصص را در بر می گیرد . برای مثال ‏، در برنامه ریزی تسهیلات ، تخصص های مهندسی عمران ، برق ، صنایع و مکانیک استفاده می شوند . به علاوه ، معماران ، مشاوران ، پیمانکاران ، مدیران ، سرمایه گذاران و برنامه ریزان شهری نیز در برنامه ریزی تسهیلات مشارکت دارند .

موضوع برنامه ریزی تسهیلات برای سالها یک عنوان عمومی بوده است . علیرغم قدمت این موضوع ، هنوز هم از متداول ترین موضوعات در انتشار مقالات ، کنفرانس ها و تحقیقات است . برخورد با مقوله برنامه ریزی تسهیلات به عنوان یک موضوع ، از حالت دستورالعمل انجام کار به وضعیتی رسیده است که برای انجام آن مدل های ریاضی پیچیده ای ارائه شده است .

برنامه ریزی تسهیلات تعیین می کند که چگونه با امکانات واضح موجود و دارایی ثابت می توان بهترین حالت را برای انجام فعالیت در راستای هدف به وجود آورد . برای یک شرکت تولیدی ، برنامه ریزی تسهیلات شامل تعیین بهترین حالت واحد تولیدی جهت ساخت و تولید است . در مورد فرودگاه ، برنامه ریزی تسهیلات شامل تعیین بهترین حالت برای انجام فعالیت های مرتبط با مسافر – هواپیماست  .  به طور مشابه ، برنامه ریزی تسهیلات در مورد بیمارستان شامل تعیین بهترین حالت برای انجام مراقبت های پزشکی بیماران است .

دانستن این مطلب مهم است که اصطلاح برنامه ریزی تسهیلات را به صورت یک معادل برای واژه های مکان یابی تسهیلات ، طراحی تسهیلات ، چیدمان تسهیلات ، یا چیدمان کارخانه استفاده نمی کنیم .

 مکان یابی واحد به جاگذاری آن مربوط می شود که این مسئله با توجه به مشتریان ، عرضه کنندگان و سایر تسهیلات مرتبط به آن انجام می شود . همچنین ، مکان یابی شامل جاگذاری و جهت یابی یک قطعه زمین مشخص است .

طراحی اجزای یک واحد شامل سیستم های واحد ، چیدمان و سیستم انتقال است . سیستم های واحد شامل سیستم های ساختاری ، سیستم های فضایی ، سستم های ساختمانی ، سیستم های روشنایی / برقی/ ارتباطی ، سیستم های ایمنی و سیستم های بهداشت است ؛ چیدمان شامل همه تجهیزات ، ماشین آلات و اثاث داخل ساختمان است ؛‌ و سیستم انتقال شامل مکانیزم های مورد نیاز برای ایجاد ارتباط متقابل در داخل واحد موجود است . سیستم های واحد برای یک واحد تولیدی می تواند شامل پوشش ( عناصر سازه ای و ساختمانی ) ، برق ، نور ،گاز ، گرما ، تهویه ، تنظیم هوا ، آب و احتیاجات فاضلاب باشد . چیدمان شامل فضاهای تولیدی ، فضاهای مرتبط با تولید یا پشتیبانی و فضاهای کارکنان داخل ساختمان است . سیستم های انتقال شامل مواد، کارکنان ، اطلاعات و سیستم های حمل و نقل تجهیزات مورد نیاز برای پشتیبانی تولید است .

تعیین مکان یک واحد به نوعی که اهداف واحد را برآورد کند به مکان یابی تسهیلات مربوط می شود . تعیین طراحی یک واحد به نوعی که اهداف واحد را برآورده کند به طراحی تسهیلات مربوط می شود . بنابراین ، برنامه ریزی تسهیلات را می توان به موضوعات مکان یابی تسهیلات و طراحی تسهیلات تقسیم کرد . مکان یابی تسهیلات به موضوع در سطح کلان مربوط می شود ، در حالی که طراحی تسهیلات به موضوع در سطح اجزای خرد مربوط می شود .

اصطلاحات عمومی برنامه ریزی تسهیلات ، طراحی چیدمان و طراحی سیستم انتقال ، برای تعیین محدوده کاربرد این مکتوب استفاده می شوند .

برنامه ریزی تسهیلات پیشرفته باید در راه کار طراحی ، ایده بهبود مستمر را شامل شود . توانایی تطابق با تغییرات ، به عنوان یک معیار کلیدی طراحی ، همیشه روی افزایش عملکرد تسهیلاتی که قبلاً خریداری می شود ، آشکار است و این موضوع روی تسهیلاتی که هر سال نیاز به برنامه ریزی و اصلاح دارند ،‌ اعمال می شود .

گرچه محدوده برنامه ریزی تسهیلات با میزان دلاری که سالانه صرف برنامه ریزی یا برنامه ریزی مجدد تسهیلات می شود ، معین است ، ولی این موضوع بحثی از عدم یک برنامه ریزی مناسب به میان نمی آورد . براساس تجربه بدست آمده ،‌ جاهای بسیاری در صنایع امروزی وجود دارد که باید فرآیند اصلاح برنامه ریزی تسهیلات روی آنها انجام شود .

برای شبیه سازی اندیشه شما روی گسترة فرصت های برنامه ریزی تسهیلات ، پرسش های زیر را در نظر بگیرید :

1-   برنامه ریزی تسهیلات چه اثری روی هزینه های حمل و نقل و نگهداری دارد ؟

2-  برنامه ریزی تسهیلات چه اثری روی روحیه کارگران دارد و روحیه کارگران چقدر روی هزینه ها ی عملیاتی اثر می گذارد ؟

3-  سازمان ها عمدتاً‌ سرمایه هایشان را روی چه قسمتی صرف می کنند ، و سرمایه های صرف شده چقدر قابل تغییر است ؟

4-   برنامه ریزی تسهیلات چه اثری روی مدیریت یک واحد دارد ؟

5-   برنامه ریزی تسهیلات چه اثری روی توانایی یک واحد برای تطابق با تغییرات و برآوردن احتیاجات آینده دارد ؟

...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/27ساعت  12:42 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

دامپینگ

دامپینگ عبارت است از تعیین قیمتهای متفاوت به طور همزمان برای یک کالا از جانب تولید کننده در بازارهای مختلف جهان است .

دامپینگ چیست ؟

در عالم واقع رقابت ناقص در بازارهای بین المللی ره آوردهای موثری برای تجارت بین الملل پیشنهاد کرده است که یکی از آنها دامپینگ می باشد. دامپینگ در اصل به تبعیض قیمت یک کالا در داخل و خارج گفته می شود که توسط دولت ها یا شرکت ها اعمال می شود.

در بازار رقابت ناقص شرکت ها یا دولت ها معمولا برای کالاهای صادراتی قیمتی را وضع می کنند که آن قیمت برای کالاهای مشابه عرضه شده داخلی، متفاوت است. در کل وضع قیمت های متفاوت برای مصرف کنندگان یک نوع کالای تولیدی تبعیض قیمت ها نامیده می شود. اما بارزترین نمود این تبعیض در تجارت بین الملل « دامپینگ » خوانده می شود. در این حالت تولید کننده قیمت صادراتی کمتری نسبت به عرضه داخلی برای مصرف کنندگان در نظر می گیرد. دامپینگ بحث جدال انگیزی است که بسیاری آنرا در تجارت غیر عادلانه می خوانند و باعث شده که بعضی از کشورها آنرا تحت شرایط خاص و محدود کننده ای قرار دهند.اخیرا تعاریف دیگری از دامپینگ ارائه شده است که از جمله می توان به تعریف ذیل اشاره کرد. دامپینگ به معنای فروش کالا به قیمتی کمتر از هزینه تولید در بازارهای جهانی است. این سیاست

یکی از سیاست های مخربی است که کشورهای ثروتمند در بازارهای جهانی اعمال می کنند. این مساله بخصوص در بخش کشاورزی بشدت وجود دارد و محصولات اصلی کشاورزی مثل گندم ، سویا ، ذرت ، پنبه و برنج از آن متاثر شده اند.

دامپینگ هنگامی بوجود می آید که دو شرط برقرار باشد. اول اینکه صنعت در شرایط رقابت ناقص باشد بطوریکه شرکت نه قیمت گیرنده، بلکه وضع کننده قیمت در بازار باشد. دوم اینکه بازار یک حالت هدایت شده داشته باشد بطوری که مصرف کنندگان داخلی نتوانند کالائی را که جهت صادرات در نظر گرفته شده خریداری کنند با توجه به این دو شرط یک تولید کننده انحصاری این امکان را در خود می بیند که از دامپینگ سود تجاری سرشاری بدست آورد.

توجه به یک مثال می تواند چگونگی سیاست  حداکثر کردن سود را با توجه به اعمال دامپینگ روشن نماید. تصور کنید که کشوری صادرکننده، 1000 واحد از کالای تولیدی خود را در داخل و 100 واحد از آن را در خارج می فروشد. قیمت فروش هر واحد کالا در داخل 20 دلار و در خارج 15 دلار است. ممکن است ابتدا اینطور تصور شود که تولید و فروش اضافی این کالا در داخل بیشتر از صادرات آن برای صادر کننده سودآور است.

انواع دامپینگ :

1- دامپینگ فصلی : هر گاه تولید کننده احساس کند که کالای موجود در انبارش به علت تغییر فصل در بازارهای داخلی مشتری نخواهد داشت ، ممکن است در صدد فروش آن در بازارهای خارج برآید که این نوع دامپینگ را دامپینگ فصلی می نامند .

 2- دامپینگ کوتاه مدت : گاهی مؤسسات بزرگ تولیدی برای اینکه رقبای خود را در بازار های خارجی از میان بردارند برای مدت کوتاهی کالای خود را به قیمتی پائین تر از قیمت فروش آن در بازارهای داخلی ( یا به قیمتی پائین تر از قیمت تمام شده آن ) در بازارهای خارجی به فروش  می رسانند . این نوع دامپینگ را دامپینگ کوتاه مدت می نامند .

 3- دامپینگ بلند مدت : معمولاْ در مورد کالاهایی صورت می گیرد که محصول صنایع هزینه گاه هستند یعنی کالاهایی که با افزایش تولید آنها هزینه نهایی تولید کاهش می یابد و بنگاه تولیدی این امکان را پیدا می کند که محصول خود را به قیمتی کمتر از قیمت داخلی د رخارج از کشور به فروش برساند .

  آثار اقتصادی دامپینگ :

...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/27ساعت  12:40 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

کارآموزی مرکز بهداشت تاکستان

عنوان                                                                                                       صفحه

فصل اول

1-1 موسسات خدماتی ..................................................................................................

2-1  زمانبندی و نحوه انجام کار ...................................................................................

3-1  نحوه انجام کار بطور خلاصه ................................................................................

فصل دوم

1-2 محل شبکه بهداشت و درمان .................................................................................

2- 2 زیر مجموعه های شبکه بهداشت ..........................................................................

3-2 زیر مجموعه های شبکه بهداشت  ..........................................................................

4-2  رئیس شبکه ..........................................................................................................

5-2 تاریخچه شبکه بهداشت و درمان ...........................................................................

6-2 تغییرات .................................................................................................................

7-2 تغییرات در واگذاری .............................................................................................

8-2 خانه بهداشت ........................................................................................................

فصل سوم

1-3 چرخه حسابداری در موسسات خدماتی .................................................................

2-3 ارکان سازمان ........................................................................................................

3-3 زیرمجموعه امور مالی ...........................................................................................

4-3 شرح وظایف .........................................................................................................

5-3 عامل ذیحساب ......................................................................................................

6-3 امور مالی ..............................................................................................................

7-3 حسابداری .............................................................................................................

8-3 دفتر روزنامه ..........................................................................................................

9-3 سند حسابداری ......................................................................................................

10-3 معین ...................................................................................................................

11-3 منابع درآمد .........................................................................................................

12-3 انبارداری ............................................................................................................

13-3 وظایف امین اموال ...............................................................................................

14-3 شرح وظایف تدارکات ........................................................................................

15-3 پرسنل .................................................................................................................

16-3 پرداختیها .............................................................................................................

17-3 پرداختیهای جاری ...............................................................................................

18-3 پرداختی از محل اختصاصی ................................................................................

19-3 پرداختیها از محل ردیف .....................................................................................

20-3 تامین پرداختیها ....................................................................................................

چارت فصول هزینه .......................................................................................................

اعتبارات هزینه‌ای ..........................................................................................................

22-3 حقوق و دستمزد .................................................................................................

23-3 نحوه محاسبه حقوق ............................................................................................

24-3 بیمه حقوق پرداختی ............................................................................................

25-3 اعتبارات .............................................................................................................

26-3 بودجه .................................................................................................................

27-3 ثبت گردش پول ..................................................................................................

28-3 بستن حسابها ........................................................................................................

فصل چهارم

1-4 تهیه صورتهای مالی ...............................................................................................

2-4 تشکیل جلسات شورای سازمان و نحوه اتخاذ تصمیم ..............................................

3-4 شورای سازمان ......................................................................................................

4-4 ایران محاسبات کشور ............................................................................................

5-4 شورای اقتصادی ....................................................................................................

6-4 حسابرس ...............................................................................................................

7-4 وظایف حسابرس ...................................................................................................

فصل اول :

1-1 موسسات خدماتی :  

موسسات خدماتی موسساتی هستند که به ارائه خدمت به مشتریان می پردازند در یک موسسه خدماتی کارکنان در مقابل دریافت وجه که این وجه ممکن است از جانب خود مشتری باشد و یا از جانب دولت ، به ارائه خدمات می پردازند برای مثال در یک موسسه خدماتی که چندین وکیل به ارائه خدمت می پردازند خود مشتری پرداخت وجه می کند . اما در مورد موسسات خدماتی همچون شبکه بهداشت درمان تاکستان دارای مدیریتی است که به بکارگیری موثر منابع به طوری که از این بکارگیری همه اهداف سازمان و همه اهداف کارکنان تامین شود می پردازد اما در موسسات خدماتی مهمترین رکن را امور مالی بر عهده دارد بطور کلی می توان این چنین بیان کرد که اداره جریان پول بر عهده امور مالی می باشد یعنی مدیر مالی امروز نقش بسیار حساسی را در یک بنگاه و موسسه ایفاد می کند یعنی مدیریت کل سرمایه به کار گرفته شده در سیستم را به عهده دارد و تصمیم گیری می کند .

2-1 زمانبندی و نحوه انجام کار

واحد کارآموزی 2 به مدت 270 ساعت می باشد که از ساعت 8 صبح تا 2 بعداظهر از تاریخ .............. تا .................... انجام گردیده و نحوه انجا کار در فصل سه بطور کلی و در این فصل بطور خلاصه اشاره می‌شود .

3-1 نحوه انجام کار به طور خلاصه

بطور خلاصه می توان به نکات قابل توجه از جمله تنظیم سند ،‌تنظیم پاداش ، تهیه فیشهای حقوقی ، تهیه روکش سند ، تفکیک ستدها ، تهیه لیستهای متفرقه از قبیل کمک هزینه ازدواج ـ کمک هزینه کفن و دفن ،پاداش پرسنل ، بازنشستگان و شرکت خدماتی و دانش آموزان بهورز و …

مقایسه منابع برآوردی با هزینه های راحتی ، کم یا زیاد نمودن مانده در دفاتر ، رسیدگی و نظارت بر اسناد کار پردازان تحویل اسناد از کارپردازان ، رسیدگی کنترول ، مطابقت با قوانین ، تهیه و تنظیم سیستمهای ماموریت پرسنل انتقال اطلاعات به کامپیوتر ، استخراج لیست از کامپیوتر ، تنظیم اسناد و ثبت و تامین اعتبار  

...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/27ساعت  12:39 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

 انبارداری و حسابداری در شرکت آلدی

فهـــرســت مطــالــب

 

موضوع                                                                                  صفحه

تعریف انبار                                                                                                        2

جایگاه انبار                                                                                                       2

اهداف و وظایف انبارها                                                                                      2

بقیه در لینک زیر:

http://www.khaalefer.com/87/BANK/B%20(17)/file/87172.htm

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/27ساعت  12:38 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

انبارداری شرکت پخش البرز

مقدمه :

پیشرفت و توسعه صنعت بقدری چشمگیر بوده است که پیش از این حتی فکر این همه رشد و توسعه را نمی توان از ذهن گذراند وهمه این پیشرفتها مدیون برنامه ریزی و سازماندهی  و    کنترل و مدیریت می باشد.

امروزه بیش از 90% سرمایه در گردش اغلب صنایع تولیدی به مواد صنعت(یعنی مواد اولیه محصولات نیمه تمام  محصولات تمام شده  ضایعات تولید  ابزار الات تولید  اقلام بسته بندی) مربوط است .ازمدتها قبل و از زمانی که احساس شدبالا رفتن هزینه بهره سرمایه  موجودیها  رشد و توسعه  صنعت را تهدید می کند توجه به مدیریت انبار به خصوص در صنایع تولیدی تا  انجا افزایش یافت که ان امروز یکی از مهمترین اعضاء مدیریت عالی صنایع تولیدی  پیشرو  بشمارمی رود این کتاب با توجه به دو نقش مهم انبار د صنایع تولیدی یعنی"تضمین استمرار   تدارک " و "تضمین استمرار عملیات " تدوین شده است . این دو نقش مهم انبارومتضاد با هم هستند و تضمین صددرصد یکی باعث تضعیف دیگری است ذخیره سازی زیاد گرچه استمرار تدارک را تضمین می کندولیکن به خاطر بلوکه کردن مقدار قابل توجهی ازسرمایه شرکت مشکلات مهم افزایش بهره و کاهش نقدینگی را به بار می اورد و این ممکن  است  استمرار و   تداوم عملیات کل صنعت را به خطراندازد .انچه که نقش مدیریت انبار را در بقا رشد  توسعه صنایع تولیدی بسیار حساس کرده همین مسله است.                                                     

 هدف از طراحی یک سیستم حسابداری :

پیشرفت و توسعه صنعت بقدری چشمگیر بوده است که پیش از این حتی فکر این همه رشد و توسعه را نمی توان از ذهن گذراند وهمه این پیشرفتها مدیون برنامه ریزی و سازماندهی  و    کنترل و مدیریت می باشد.

امروزه بیش از 90% سرمایه در گردش اغلب صنایع تولیدی به مواد صنعت(یعنی مواد اولیه محصولات نیمه تمام  محصولات تمام شده  ضایعات تولید  ابزار الات تولید  اقلام بسته بندی) مربوط است .ازمدتها قبل و از زمانی که احساس شدبالا رفتن هزینه بهره سرمایه  موجودیها  رشد و توسعه  صنعت را تهدید می کند توجه به مدیریت انبار به خصوص در صنایع تولیدی تا  انجا افزایش یافت که ان امروز یکی از مهمترین اعضاء مدیریت عالی صنایع تولیدی  پیشرو  بشمارمی رود این کتاب با توجه به دو نقش مهم انبار د صنایع تولیدی یعنی"تضمین استمرار   تدارک " و "تضمین استمرار عملیات " تدوین شده است . این دو نقش مهم انبارومتضاد با هم هستند و تضمین صددرصد یکی باعث تضعیف دیگری است ذخیره سازی زیاد گرچه استمرار تدارک را تضمین می کندولیکن به خاطر بلوکه کردن مقدار قابل توجهی ازسرمایه شرکت مشکلات مهم افزایش بهره و کاهش نقدینگی را به بار می اورد و این ممکن  است  استمرار و   تداوم عملیات کل صنعت را به خطراندازد .انچه که نقش مدیریت انبار را در بقا رشد  توسعه صنایع تولیدی بسیار حساس کرده همین مسله است.                                                     

موضوع مورد بررسی : حسابداری انبار داری

شرکتی که در مورد سیستم حسابداری ان تحقیق به عمل امده است شرکت پخش البرز قزوین می با شد .

مجوز های لازم برای دریافت کالا از انبار عبارتند از:

برگ فا کتور فروش پش از اینکه به تا یید حسابداری رسید و پس از اینکه مشخص شد که

مشخصات مکان لازم برای نگهداری کالای مورد نظر:

برای نگهداری کالاهای این شرکت دو نوع انبار متفاوت لازم است که هر کدام ازاین انبارها شرایط مخصوصی را می طلبد ؛برای نگهداری دارو باید انباری با دمای مناسب ؛دارای پالت تعریف انبار:

 انبار محل نگهداری مواد اولیه برای ساخت محصولات ؛کالای نیمه ساخته درجریان ساخت محصول ساخته شده ؛

اهمیت انبار:

هدف از تشکیل و ایجاد انبارها چه درسازمانها ی دولتی وچه در بخش خصوصی تامین نگهداری و دردسترس قرار دادن سری وسایل مورد نیاز انها می باشد

انواع انبارها :

ازنظر نوع کالایی که در ان نگهداری می شود :

 از نظر چگو نگی و ماهیت عمل :

انبارها از نظر چگونگی و ماهیت عمل به سه دسته تقسیم

انواع انبار از نظرانجام عملیات توسط انسان یا ماشین :

تعریف موجودی :

انواع موجودیها:

سیستم انبار داری و مزیتهای آن:

مدارک کالا در انبار:

کنترل کالاهای ورودی و مطابقت ان با مشخصات کالا :

 نحوه چیدن کالا در انبار:

 الف : تعیین محل قرار دادن کالا ( انبار – قفسه – طبقه – ردیف):

ب: چیدن وانبار نمودن کالا در انبار:

و دهها موضوع دیگر همراه فرمهای مربوطه

...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/27ساعت  12:29 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
با سلام
[عناوین آرشیوشده]