سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه گوگل

The Anatomy of a Large-Scale Hypertextual Web Search Engine

در این صحفه، با گوگل کنونی با نمونه اولیه از یک ماشین جستجوگر بزرگ شاخص می باشد که این یک ساختار بزرگ می سازد که در متن ترکیبی کنونی به کار برده می شود.

گوگل  یک طرح  برای عمل  و فهرست نمودن وب به طور مؤثر ارائه دادن نتیجه متقاعد کننده بیشتر جستجو نسبت به سیستم های موجود می باشد.

نمونه اولیه همراه با متن تمام و پیوند دادن 24 میلیون صفحه می باشد پایگاه داده قابل دسترسی در http:\\google\standford.edu می باشد.

مهندس ماشین جستجو یک تکلیف چالش انگیز می باشد.

ماشین جستجو  ده ها و صد ها و میلیون ها صفحه های وب نظیر تعدادی از دوره های مشخص و مجهز و واضح را فهرست می کند.

آنها هر روز به ده ها ، میلیون ها از جستجو ها پاسخ می دهند.

با اینکه اهمیت اعتبار ماشین جستجوی بزرگ شاخص در وب تحقیقات علمی خیلی کوچکتری درباره آنها بوده است.

از این گذشته ناشی از پیشرفت سریع تکنولوژی و ازدیاد تکثیر وب می باشد. ایجاد شدن ماشین جستجوی وب امروزی که خیلی متفاوت از 3 سال گذشته است.

این صحفه توصیفاتی از ماشین جستجو را آماده می کند. وب مان – اول این قبیل توصیفات پر جزئیات عمومی که بنا بر زمان می دانیم.

بخش یک مسأله از یک مقیاس گذاری استاندارد فنون جستجو بنابر عناصر داده ها بوسیله این مقدار ، اینجا وجود دارد. چالش تخصصی جدید گرفتار شدنی همراه با بکارگیری اطلاعات اضافی کنونی مافوق متن برای ارائه دادن بهترنتیجه جستجو می باشد.

در این صفحه آدرس ها این سؤالات درباره اینکه سیستم بزرگ واقعی کارآزموده که می تواند از اطلاعات اضافی کنونی در مافوق متن بهره برداری کرد چطور ساخته می شود.

همچنین ما نگاه می کنیم به مسأله ای در باره اینکه چطور مقداری به طور مؤثر همراه با جمع آوری مافوق متن کنترل نشدنی در جایی که هر کس هر چیزی را که آنها می خواهند می تواند چاپ کند.

کلید واژه: شبکه جهانی اطلاعات ، ماشین های جستجو ، بازیابی اطلاعات ، رده بندی صفحه.

  1.Introduction

وب چالش جدیدی برای بازیابی اطلاعات بوجود می آورد.

مقداری از اطلاعات درون وب سریع رشد می کنند به طوریکه بهتر از کاربرهای جدید با تجربه در هنر جستجوی وب می باشند.

مردم محتمل هستند برای به کارگیری وب عملی که آن رسم لینک می باشد. اغلب با نگهداری کردن بالای انسانی ، با بریدن به قطعات کوچک همانند یاهو یا همراه با ماشین های جستجو گر می باشد.

لیست گرفتن سرپوش عمومی پشتیبانی انسانی مبحث مؤثری می باشد اما فاعلی هستند و البته گران برای ساخته شدن و نگهداری کردن آسان برای اصلاح کردن . و نمی توان همه مبحث های محرمانه را پوشش داد.

ماشین های جستجوی خودکار برای آنکه به همسان سازی کلید واژه اعتماد کنند معمولاً به همتا های کیفیت پایین خیلی مراجعه می کنند.

برای درست کردن ماده بد تر، تعدادی اعلان کنندگان به خاطر سود بردن مردم کوشش می کنند بوسیله اندازه گرفتن متوسط برای به اشتباه انداختن ماشین های جستجوگر خودکار.

ما ساختمان یک ماشین جستجوی بزرگ را داریم که دارای آدرس بسیاری از مسأله های موجود سیستم است.

آن بویژه استفاده زیاد از ساختار های اضافی کنونی در مافوق متن برای فراهم آوردن کیفیت بالای نتیجه جستجو را بوجود می آورد.

ما اسم سیستم مان را گوگل انتخاب می کنیم زیرا آن یک هجی عمومی از googol می باشد و خوبی اول هدفمان ساختمان بسیار بزرگ ماشین های جستجو گر می باشد.

تکنولوژی ماشین جستجو باید مقیاس گذاری چشمگیری خوب نگه داشتن همراه با پیشرفت و رشد در جهت وب را داشته باشد.

در سال 1994 یکی از ماشین های جستجوی صفحه وب، شبکه ارتباطی جهانی چند بازاریاب( wwww ) دارای فهرستی از 110000 صفحه وب و اسناد وب قابل دسترسی داشت.

به طوریکه در نوامبر 1997 ماشین های جستجوی بالا ادعا می کردند فهرستی از 2 میلیون تا 100 میلیون اسناد وب را دارا می باشند.

آن در سال 2000 قابل پیش بینی بود که می تواند فهرست وسیعی از وب را که دارای بیش از یک میلیارد اسناد را داشته باشد را دارا باشد.

...   

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

 

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/20ساعت  11:11 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

بیل گیتس

زندگی نامه بیل :

ویلیام هنری گیتس سوم مشهور به بیل گیتس (Bill Gates) رئیس و موسس شرکت مایکروسافت.در حال حاضر مایکروسافت با بیش از چهل هزار کارمند در شصت کشور جهان و با درآمد خالص ??.? میلیارد دلار در پایان سال مالی ???? یکی از موفقترین شرکتهای ایالات متحده امریکا و یکی از راهبران صنعت کامپیوتر بوده است.بیل گیتس در ?? اکتبر سال ???? در یک خانواده متوسط در شهر سیاتل امریکا متولد شد.پدر بیل , ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشنایان شهر سیاتل است و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضا هیئت مدیره United Way International بود که در امور خیره نیز فعالیت داشت. بیل گیتس در این خانواده و در کنار دو خواهر خود رشد کرد.گیتس در کودکی بیشتر وقت خود را در کنار مادربزرگ خود گذراند و از او تاثیر بسیار گرفت. او از همان دوران کودکی خود روحیه رقابت طلبی خود را نشان داد و سعی می کرد تا در هر زمینه ای از دوستان خود پیش باشد.گیتس تحصیلات ابتدای خود را در مدرسه عمومی Lakeside پشت سر گذاشت و در آنجا بود که با کامپیوتر آشنا شد.در آغاز یکی سالهای تحصیلی مسئولان مدرسه Lakeside تصمیم گرفتند با کمک خانواده دانش آموزان, یک ترمینال کامپیوتر اجاره کنند و در اختیار دانش آموزان قرار بدهند. در این هنگام بیل گیتس با کامپیوتر آشنا شد و به سرعت در استفاده از آن مهارت کسب کرد و در سیزده سالگی اولین نرم فزار خود را که یک بازی ساده بود نوشت. گیتس به همراه دوست خود پل آلن (Paul Allen ) که دو سال از گیتس بزرگتر بود و در زمینه سخت افزار کامپیوتر هم مهارت داشت , بیشتر وقت خود را به برنامه نویسی در اطاق کامپیوتر Lakeside میگذراند.گیتس در سال ???? وارد دانشگاه هاروارد شد و در آنجا با استیو بالمر (Steve Ballmer) که در حال حاضر رئیس قسمت اداری مایکروسافت است آشنا شد. گیتس زمانی که در هاروارد بود یک نسخه از زبان BASIC را برای کامپیوتر MITS Altair طراحی کرد.بیل گیتس در سال ???? به همراه دوست دوران کودکی خود پل آلن شرکت کوچکی بنام Microsoft با شعار "در هر خانه یک کامپیوتر" ایجاد کرد.مایکروسافت انواع زبانهای برنامه سازی را برای کامپیوترهای مختلف تولید میکرد. در آن زمان مایکروسافت فقط ?? کارمند داشت که شبانه روز بشدت کار میکردند و کل فروش آن فقط ?.? میلیون دلار در سال بود.در سال ???? ...   

***به افتخار پرفسور بیل گیتس این مقاله فاقد رمز می باشد.***

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

 

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/20ساعت  11:10 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

معرفی یک رایانه

قسمت های اصلی یک رایانه:

  CPU- یا پردازنده: این قطعه به عنوان مغز رایانه نامیده می شود و مسئولیت کنترل تمام محاسبات، عملیات و قسمت های مختلف را بر عهده دارد.

-حافظه: حافظه رایانه برای ذخیره اطلاعات به کار می رود. حافظه با ریزپردازنده در ارتباط می باشد، بنابر این از سرعت بالایی برخوردار است. در رایانه از چندین نوع حافظه استفاده می شود. (Virtual- Caching- BIOS- ROM- RAM)

- منبع تغذیه یا Power Supply :این قسمت از رایانه جریان الکتریکی مورد نیاز در رایانه را تنظیم نموده و مقدار آن راتأمین می کند.

-هاردیسک: یک حافظه با ظرفیت بالا و دائم می باشد که اطلاعات و برنامه ها را دربرمی گیرد.
-برد اصلی یا
Mother Board :برد اصلی رایانه است که تمام قطعات بر روی آن نصب می شوند. پردازشگر و حافظه به طور مستقیم بر روی برد اصلی نصب خواهند شد. ولی ممکن است بعضی از قطعات به صورت غیرمستقیم به برد وصل شوند. مانند کارت صدا که می تواند به صورت یک برد مجزا باشد و از طریق اسلات به برد اصلی متصل است.

-کارت صدا یا Sound Card :کارت صدا سینگال های آنالوگ صوتی را به اطلاعات دیجیتال و برعکس تبدیل می کند و آنها را ضبط و پخش می کند.

-کارت گرافیکی یا :Graphic Cards اطلاعات را به گونه ای تبدیل می کند که قابل نمایش بر روی مانیتور باشد.

-کنترل کننده Integrated Drive Electronics (IDE) :این قطعه اینترفیس اولیه برای CD ROM، فلاپی دیسک و هارد می باشد.

اینترفیس SCSI) Small Computer برای اضافه نمودن دستگاه های اضافی مانند هارد و اسکنر می باشد.

- گذرگاه Interconnect PeriPheral Component (PCI) :این قطعه رایج ترین شیوه جهت اتصال یک عنصر دیگر به رایانه است کارت های PCI از طریق اسلات ها به برد اصلی متصل است.
- پورت
Accelerated Graphics Port (AGP
) :این قطعه برای اتصال سرعت بالا از کارت گرافیکی به رایانه است.

ورودی ها و خروجی ها :

- مانیتور Monitor: جهت نمایش اطلاعات رایانه به کار می رود. نمایش تصاویر از ترکیب سه رنگ قرمز، سبز و آبی بوجود می آید.

- صفحه کلید Key Board:برای ورود اطلاعات به کار می رود.

- ماوس Mouse :بهترین وسیله جهت نشان دادن و انتخاب نمودن گزینه ها و ایجاد ارتباط کاربر با رایانه می باشد.

-اسپیکرها: جهت پخش صدا به کار می روند.

...   

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

 

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/20ساعت  11:9 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

طـــراحی صفحـات وب

نرم افزار HTML به عنوان یکی از کاربردی ترین و پر مخاطبترین نرمافزارهای حال حاضر در دنیای طراحی صفحات وب می باشد . این نرم افزار کاربردی بسیار زیاد در طراحی وب داراست و به کاربر اجازه می دهد که در حد امکان تمامی نیازهای خود را تامین نماید .

 برای برنامه نویسی در محیط HTML نیاز به نوشتن یکسری دستورات است که در تمام برنامه ها ثابت می باشد ، از جمله تک > HTML < در ابتدا و بستن آن در انتها ( > HTML / < و همچنین تک > HEAB < و > BODY < .

 و سپس در ابتدا با استفاده از تک > TITLE < در قسمت > Head < می توانیم عنوانی برای صفحه خود انتخاب کنیم که این عنوان در نوار آبی رنگ بالای صفحه مشاهده می شود که صرفاً جهت مشاهده می باشد .

که دستور آن به صورت زیر نوشته می شود :

 

< Head >

< TITLE > عنوان مورد نظر    < /TITLE >                 

< /Head >

 در قسمت > Body <  دستورات برنامه را می نویسیم که در اینجا ابتدا توسط دستور ...   

 

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

 

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/20ساعت  11:8 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

مانیتور

نمایشگر (VDU=monitor )  

نمایشگر که عمومی ترین خروجی کامپیوتر است معمولاً Monitor  نامیده می شود امّا این اصطلاح به معنی های دیگر ، از جمله به معنی برنامة ناظز، نیز به کارمی  رود صحیحتر آن (TV’monitor)  یا(display monitor) است اصطلاح VDU ساده شدة (Visual Display unit) ، یک نام دیگر نمایشگر است. اصطلاح CRT  ، ساده شده (Cathode Ray Yube )  که نمایانگر کار نمایشگراست گاهی برای خود نمایشگر نیز به کار می رود که صحیحتر آن CRT Monitor  است نمایشگرها از بیرون به شکل یک تلویزیون ودارای یک پردة نمایش است که به آن صفحة نمایشگر نیزمی گویند.

نه تنها خروج یهای کامپیوتر ، بلکه آنچه هم که روی تحتةکلیدها ماشین شود ، روی پرده نمایشگرنشان داده می شود. گونه ای از نمایشگرها باهوش نامیده می شود دارای حافظه ای ویژه ودارای پردازنده ای یه کاره است ، کاراکتر ها به صورت کد به حافظه می رسند وپردازنده آن ها رابه شکل معمولی تبدیل می کند .وبه نمایش می گذارد. در گونه دیگر نمایشگرها ، که با هوش نیستند بخشی از حافظة کامپیوتر ویژه نمایشگر وعمل تبدیل کد به شکل در همان پردازنده مرکزی انجام می گیرد.

 

 نحوی عملکرد فناوری صفحه نمایشی CRT  

مانیتور می تواند از بین فناوری های صفحه نمایشی یکی را به کار برد.متداول ترین روشی که هنوز در تکنولوژی لامپ اشعة کاتدی (CRT)  از آن استفاده می شود، همان روشی است که در تلویزیون معمولی به کار می رود. CRT ها از یک لامپ الکترونی که درون حفاظ شیشه ای قرارگرفته است تشکیل شده اند . یک سر لامپ شامل اسمبلی تفنگ الکترونی می باشدکه سه نوع پرتوالکترونی ایجاد می کند وهر یک از آنها برای فسفرهای رنگ های قرمز، سبز وآبی استفاده می شوند تا رنگ هایی که شما برروی صفحه می بینید را ایجاد کنند ودر طرف دیگرصفحه ای با یک پوشش فسفری وجود دارد. هنگامی که لامپ حرارت ببیند، تفنگ الکترونی جریانی از الکترون ها با سرعت بسیار بالا را رها می سازد که این الکترون ها در سمت دیگر جذب می شوند. در طول راه، یک کنترل از مرکز فعالیت وسیم پیچ منحرف کننده باعث هدایت پرتو به نقطه معینی از صفحه فسفری می شود، زمانی که شعاع نور به صفحه برخوردمی کند، فسفر می درخشد این نوری است که هنگام تماشای تلویزیون یا برروی صفحة رایانه خود مشاهده می کنید.سه لایه از فسفر مورد استفاده قرارمی گیرند: قرمز،سبزوآبی یک صفحه آهنی که سایه پوش (Shadow  mask )  نامیده می شود، برای همترازسازی پرتوها الکترونی استفاده می شود همچنین دارای شکاف ها وسوراخ هایی است که فسفرهای قرمز وسبز وآبی را به سه گروه تقسیم می کند. گونه های مختلف سایه پوش ها ، بر روی کیفیت تصویر وفاصله بین هر یک از سه گروه روی شفافیت تصویر تأثیر می گذارند. مادة فسفر ، دارای خاصیتی به نام پایداری (Persistence )  می باشدکه نشان می دهد این تابش تا چه مدت برروی صفحه نمایشی باقی می ماند. پایداری، خاصیتی است که باعث می شود وقتی تلویزیون را خاموش می کنید ، پس از چند لحظه نور ضعیفی بر روی صفحة تلویزیون مشاهده شود. فرکانس  پیمایش صفحه نمایشی ، مشخص می کند که هر چند وقت یکبار تصویر مجدداً بازسازی می شود.شما باید هماهنگی مناسبی بین پایداری وفرکانس پیمایش داشته باشد تا تصور کمتر سوسو بزند وتصاویر شبح گون نیز نداشته باشید. شعاع الکترونی بسیار سریع حرکت می کند ومسیر حرکت آن براساس الگوی خاصی به نام خطوط رستر استکه از سمت چپ به راست واز بالای صفحه به سمت پایین صفحه می باشد. نرخ پیمایش افقی به سرعت حرکت یک سویة شعاع الکترونی را عرض صفحه دلالت دارد. هرجا که لازم است تصویری بر روی صفحه ظاهر شود، شعاع الکترونی در طول حرکت خود با فسفر برخورد می کند. همچنین پرتو دارای شدت متنوعی می باشد تا بتواند درجات متفاوتی از شفافیت را تولید کند.از آن جا که درخشش، خیلی سریع محو می شود، برای پایداری تصویر ، شعاع الکترونی باید به پیمودن صفحه نمایشی ادامه دهد.این عمل ، نوسازی(refreshing) یا ترسیم مجدد (redrawing) صفحه نامیده می شود.

...   

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

 

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/20ساعت  11:6 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

ساختمانهای هوشمند و بهینه سازی مصرف انرژی

   مقدمه

 یکی از مزایای رشد سریع فن آوری اطلاعات، توسعة سیستمهایی است که می‌توانند تغییرات اطراف ما را اندازه‌گیری و ارزیابی کرده و نسبت به آنها عکس العمل داشته باشند. این

 توانایی در کنترل تغییرات منجر به تغییر در محیط فیزیکی اطراف ما، بخصوص ساختمانهایی که در آنها کار می‌کنیم گشته است.

 در نتیجة این تغییر، ما شاهد رشد وسیع و مهمی در زمینة ساختمانهای هوشمند « ساختمانهایی که سیستمهای ارتباطاتی و فن‌آوری اطلاعات را ترکیب کرده و یک سیستم یکپارچة

 راحت، با امنیت بالا، سودمند از لحاظ اقتصادی و در نهایت با هزینه پائین بوجود می‌آورند» هستیم.

    تعریف ساختمان هوشمند

 بطور کلی ساختمان هوشمند، ساختمانی است که مجهز به یک زیر ساختار ارتباطاتی قوی بوده که می‌تواند به صورت مستمر نسبت به وضعیتهای متغیر محیط عکس العمل نشان

 داده و خود را با آنها وفق دهد و همچنین به ساکنین ساختمان این اجازه را می‌دهد که از منابع موجود به صورت موثرتری استفاده نموده و امنیت و آرامش آنها را افزایش دهد.

 مانند همه صنایع در حال رشد دیگر در این صنعت نیز رقابت‌هایی به چشم می‌خورد. ما باید متوجه این موضوع باشیم که بیشتر گسترش در هر صنعتی را سازندگان آن صنایع بوجود

 می‌آورند و نه خریداران آنها. برای مثال با یک نگاه به صنعت اتومبیل سازی متوجه می‌شویم که، هر چقدر که یک اتومبیل بیشتر لوکس باشد، همانقدر بیشتر مجهز به تجهیزات

 الکترونیکی است. این تجهیزات الکترونیکی، کارهایی را انجام می‌دهند که لزوما قابل استفاده در همه جا و بوسیله همه کس نیست.

 ولی بسیاری از همین تجهیزات که قبل از این به عنوان تجهیزات اضافی بر روی اتومبیل‌ها تلقی می‌شدند امروزه بعنوان تجهیزات استاندارد برای اتومبیل‌ها محسوب می‌شوند. برای

 مثال چند نفر از ما به یاد داریم که کمربند ایمنی بصورت اتوماتیک تنظیم نمی‌شد؟یا اینکه روزانه چند اتومبیل بدون کولر در سنگاپور فروش می‌رود؟ اگر این سوالها پانزده سال پیش

 پرسیده می‌شد حتما جوابها بسیار متفاوت از جوابهای امروز بود.

...   

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

 

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/20ساعت  11:5 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

سوئیچ

سوئیچ چیست؟

 شبکه از  مجموعه ای کامپیوتر ( گره )   که توسط یک محیط انتقال ( کابلی بدون کابل )  بیکدیگر متصل می گردند ، تشکیل شده است. در شبکه از تجهیزات خاصی نظیر هاب وروتر نیز استفاده می گردد.  سوئیچ  یکی از عناصر اصلی و مهم در شبکه های کامپیوتری است . با استفاده از سوئیچ ، چندین کاربرقادربه ارسال اطلاعات از طریق شبکه در یک لحظه خواهند بود. سرعت ارسال اطلاعات هر یک از کاربران بر سرعت دستیابی سایر کاربران شبکه تاثیر نخواهد گذاشت . سوئیچ همانند روتر که امکان ارتباط بین چندین شبکه را فراهم می نماید ، امکان ارتباط گره های متفاوت ( معمولا" کامپیوتر ) یک شبکه را  مستقیما" با یکدیگر فراهم می نماید. شبکه ها و سوئیچ ها دارای انواع متفاوتی می باشند.. سوئیچ هائی که برای هر یک از اتصالات موجود در یک شبکه داخلی استفاده می گردند ، سوئیچ های LAN نامیده می شوند. این نوع سوئیچ ها مجموعه ای از ارتباطات شبکه را بین صرفا" دو دستگاه که قصد ارتباط با یکدیگر را دارند ، در زمان مورد نظر ایجاد می نماید.

 

...   

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

 

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/20ساعت  11:5 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

آشنایی با قطعات سخت ا فزاری

سخت افزار شامل کلیه قطعات کامپیوتر می باشد ، از قبیل :

1)    مادر برد (mother bord)

2)   CpU

3)    کیس و پاور

4)   فلاپی دیسک

5)   هارد دیسک

6)   سی دی رام

7)   کارت صدا

8)   کارت گرافیکی

9)   کارت فکس مودم

10)    کیبورد

11)     مانیتور

12)     ماوسپلاتر

13)     پرینتر

14)     کارت شبکه

15)     کارتTV

16)     کارت I/O

17)     کارت شبکه

18)     قلم نوری

19)     Ram

20)     رسیور کارت

21)     اسکنر

مادر برد یا برد اصلی کامپیوتر ( Mother Board  ,  Main Board ) :

    بردی است که کلیه برد های کامپیوتر روی این نصب می شوند . بر روی آن محل هایی برای اتصال یا قرار گرفتن کارت های مختلف , کابل های مختلف و سی پی یو قرار دارد . ابعادی حدود  25 * 30  سانتی متر دارد . چند مدل رایج آن عبارتند از : GIGA  ,  Asus  . ATC 7010 جزء اصلی ترین بردها محسوب می گردد . نوع (CPU) سی پی یو و ایرادهایش مستقیما روی نحوه کاردکرد سیستم تاثیر می گذارد و کوچکترین ایراد آن باعث عدم کاردکرد کامپیوتر می گردد .

قسمت های روی برد به شرح زیر می باشد :

1-   سوکت مخصوص CPU : که در مادربرد های 486  و پنتیوم به صورت مربع بوده , ولی در پنتیوم 2  به صورت کارتی می باشد . نوع سوراخ های سوکت های 486  موازی بوده و در سوکت های پنتیوم سوراخ ها به صورت اریب می باشد . هر دو دارای ضامنی جهت وصل کامل دارند .

 

...   

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

 

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/20ساعت  11:4 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

حذف محتویات CMOS - ایجاد دایرکتوری NUL-کُپی ویندوز 98

 

فصل اول                                                                               

       حذف محتویات حافظه CMOS                                  

       الگوریتم کلی حذف محتویات حافظه CMOS                  

فصل دوم                                                                          

       ایجاد دایرکتوری NUL                                            

       ایجاد / باز کردن قفل دایرکتوری NUL                        

       قفل کردن  دایرکتوری NUL                                       

فصل سوم                                                                         

       کُپی  بهترین راه حل  انتقال Windows 98               

       مراحل کپی ویندوز                                                    

خلاصه مطالب                                                                   

       خلاصه  فصل اول                                                          

       خلاصه  فصل دوم                                                      

       خلاصه  فصل سوم                                                   

فصل اول

پاک کردن اطلاعات حافظه CMOS

در کامپیوترهایXT باتوجه به تعداد محدود پارامترها، پیکربندی سیستم بااستفاده از میکروسوئیچ امکان پذیر می باشد اما در سیستم های AT به دلیل بالا بودن تعداد پارامترهای قابل برنامه ریزی توسط استفاده کننده ، حضور یک منبع که هم به راحتی در دسترس باشد و هم جای کمی اشغال نماید ، ضروری به نظر می رسد. این منبع در کامپیوترهای AT حافظه CMOS نامیده می شود .

حافظه CMOS دارای 64 بایت و یا بیشتر ظرفیت می باشد که توسط دو پورت H70 و H71 قابل دسترسی می باشد. و از آن برای نگهداری ساعت ، تاریخ و پیکربندی سیستم استفاده می شود. همچنین تعدادی از بیت های این حافظه برای چک کردن پیکربندی سیستم تحت عنوان CHECKSUM استفاده می شود.

محتویات این حفظه در زمان خاموش بودن سیستم توسط یک باطری پشتیبان 6/3 ولتی نگهداری می شود. این باطری ممکن است در داخل و یا در خارج از مادربورد قرار داشته باشد . البته در بعضی از سیستمها مجموعه باطری و حافظه به صورت یکپارچه ارائه شده که نمونه آن مارک DALLAS می باشد.

...   

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

 

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/20ساعت  11:2 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

کاربرد اینترانت بعنوان یک ابزار مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاهی

امروزه اینترانت بعنوان یکی از موثرترین ابزارهای مدیریت دانش شناخته شده است. این مقاله گزارشی است از بکارگیری اینترانت در سه کتابخانه دانشگاهی آفریقای جنوبی

 که با نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند. مدیریت دانش و اینترانت بصورت مختصر با استفاده از متون موجود تعریف شده اند. مزایای اینترانت بعنوان یک ابزار مدیریت دانش و

 همچنین مندرجات یک اینترانت مورد بحث قرار گرفته اند. بررسی درباره مدیریت دانش و کاربرد اینترانت بعنوان یک ابزار مدیریت دانش در سه کتابخانه دانشگاهی با یافته های

 متون پیشین مقایسه شده است. بدیهی است که آگاهی عمیقی نسبت به اهمیت مدیریت دانش و سودمندی اینترانت بعنوان یک ابزار مدیریت دانش وجود دارد. گرچه از

 قابلیتهای اینترانت بعنوان یک ابزار مدیریت دانش بطور کامل استفاده نشده است.  

..   

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

 

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/20ساعت  11:1 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
با سلام
[عناوین آرشیوشده]