سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی ورزش از نگاهی دیگر

فشار بیش از حد از سوی معلمان ،مربیان و خانواده می تواند به طور فزاینده ای به اضطراب رقابتی بیافزاید.البته خلاف آن می تواند صادق باشد.شخص بایستی که ناامید بشود ممکن است از لحاظ عملکرد و روحیه و سطح برانگیختگی بسیار پایین باشد.

برخی از افراد صرف نظر از موقعیت برای دچار شدن به اضطراب نسبت به دیگران مستعدتر هستند.این موضوع می تواند بوسیله ژنتیک و تجربه تبیین شود.تئوریهای یادگیری اجتماعی ممکن است خصلت اضطراب را به عنوان مشخصه ای آموخته شده از دوران کودکی به وسیله بزرگسالان تبیین کند.نظریه روانکاوی بر اهمیت روابط اولیه خانواده و در واقع ضربه روحی یا گسستگی خانوادگی که فرد تجربه می کند و ممکن است اضطراب مزمن را در پی داشته باشد تاکید می ورزد.افرادی که دارای خصلت اضطراب جدایی هستند،احتمالا رقابت را به عنوان موقعیت استرس زا درک خواهند کرد...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:21 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

تاریخچه مختصری از روانشناسی ورزش

نخستین مطالعه ثبت شده در روانشناسی ورزش در قرن نهم انجام شده است.نورمن تریپلیت(1898)آنچه را که به عنوان نخستین آزمایشگاه در روانشناسی اجتماعی و نخستین آزمایش در روانشناسی ورزش ذکر می شود را انجام داد. تریپلیت پدیده تسهیل اجتماعی را مورد بررسی قرار داد.او ثابت کرد که دوچرخه سوراران تمایل دارند وقتی با شخص دیگری مسابقه می دهند نسبت به زمانی که به تنهایی دوچرخه سواری می کنند،سریعتر برانند.در 1925 کلیمن گریفث آزمایشگاه پژوهشی ورزش را در دانشگاه الینویز تاسیس کرد،به همین دلیل کلیمن گریفث به پدر روانشناسی ورزش معروف است.

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:20 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

چرا باید ورزش کنیم

با افزایش سن تغییرات متعددی در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شود. قلب ، ریه ها، سیستم عصبی، عضلات و استخوان ها دچار تغییرات ناشی از افزایش سن می شوند.

گرفتگی عضلانی

  گرفتگی عضلانی زمانی روی می دهد که عضله دچار اسپاسم شده و در آن حالت باقی بماند. این حالت توسط هر عاملی که در انقباض یا ارتجاع عضله دخالت دارد رخ می دهد.

مغز از طریق اعصاب ، پیام هایی به عضلات می فرستد ، وقتی سیگنالها از اعصاب به عضلات می رسند یک سری فرایند مرتبط به حرکت مواد معدنی در داخل و خارج عضله ، منجر به انقباض عضله می شود .  

سلامت روان با ورزش

بسیار سخن و حدیث از تأثیر و اهمیت تربیت بدنی و ورزش بر ابعاد مختلف رشدی چون جسم و روان شنیده ایم یا خوانده ایم. البته بیشترین کوشش در ارائه چگونگی افزایش یا تقویت قوای جسمانی بوسیله تربیت بدنی ورزشی صرف گردیده و کمتر به مشخص نمودن ویژگیهای...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:8 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

تاریخچه والیبال

 والیبال درسال 1895 میلادی مطابق باسال 1274 شمسی توسط ویلیام .ج . مورگان مدیر Y.M.C.A  در هولیک ایالت ماساچوست آمریکا ابداع شد. درابتدا این ورزش مینتونت نام گذاری شده بود ودلیل انتخاب یان نام برای همگام نامعلوم بود. تحت تأثیر محبوبیت فراوان بسکتبال دربین عامه، مورگان تصمیم گرفت برای دانشجویان خود ورزشی را بوجود آورد که بازی ازروی تور انجام گیرد و لذت بخش باشد . مورگان با استفاده ازتوئی توپ بسکتبال که بدلیل سبکی وزن به دستها آسیب نمی رساند بازی را شروع کرد. با وجود اینکه بطور آهسته و کند از Y.M.C.A آغاز شد ولی طولی نکشید که طولی نکشید که درکلیه شهرهای ماساچوست و نیوانگلاند عمومیت یافت.

دراسپرینگ فیلد، دکتر ت-آهالستیگ با مشاهده بازی، مینتونت را به والیبا ل تغییر نام داد، زیرا قصد اساسی از بازی کردن، فرستادن و برگشت دادن (ردو بدل کردن) توپ از روی تور است که کلمه والیبال درمعنا این نیت را مشخص می سازد. با اینکه والیبال درآغاز ورزش سالنی بود و درمحل های سرپوشیده بازی آن انجام می شد و اساساً برای فعالیت های سرگرم کننده پیشه وران و تجّار اختصاص یافته بود...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:7 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

همه چیز درباره ورزش کشتی

فهــرسـت

عنوان

مقدمه

تاریخچه کشتی

تاریخچه کشتی در جهان

تاریخچه کشتی در ایران

کشتی های محلی ایران 

زیرگیری

زیر یک خم و انواع آن و روش اجرای آن 

زیر دو خم و انواع آن و روش اجرای آن

ضمیمه تاریخچه کشتی

مقدمه

کشتی ورزشی چندین هزار ساله است که در طول تاریخ سیر تکاملی خود را پیموده و اکنون به عنوان ورزشی مفید قادر است کلیه ابعاد وجودی انسان را تکامل بخشد و نقش مهمی در تربیت ، رشد و ارتقای قابلیتهای جسمانی و حرکتی ایفا کند.

با توجه به اینکه پیشرفت سریع فن آوری ، امروزه جوامع بشری را دستخوش فقر حرکتی نموده است ، ورزش کشتی به نحو مطلوبی قادر است ، مهارت ، قدرت تعقل ، بهداشت روانی ، عاطفی ، اجتماعی ،اخلاقی ، سیاسی اقتصادی ، و تبحر در انجام عملیات نظامی را تکامل بخشد و همچنین می تواند در غنی سازی اوقات فراغت انسانها تاثیر بسزایی داشته باشد.

افرادی که چندین سال کشتی را تمرین می کنند ، می آموزند که چگونه در برابر سختی ها مقاومت کنند ، برای رسیدن به هدف پر تلاش باشند و برای کسب پیروزی و موفقیت شجاعانه و با شهامت مبارزه کنند .

یک کشتی گیر ، با تجزیه و تحلیل حرکات و عملیات حریف ، با درایت ، تفکر و استدلال در حین مبارزه ، اقدام به تصمیمات مفید و پیروزمندانه گرفته و این چنین به قدرت اراده ، تصمیم گیری و اعتماد به نفس خود می افزاید . یک کشتی گیر باید قدرت فکری یک شطرنج باز ، قدرت عضلانی یک وزنه بردار ، انعطاف پذیری ، تحرک و جنبش پذیری یک ژیمناستیک ، چابکی یک دونده سرعت و استقامت یک دونده مارتن را داشته باشد تا موفق به کسب مقام قهرمانی شود.

کلیه عضلات ، مفاصل و اندامهای بدن در حین کشتی فعال هستند و سیستمهای انرژی هوازی و غیر هوازی در طول تمرینات کشتی تقویت می شوند.

...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:6 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
با سلام
[عناوین آرشیوشده]