سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازیهای المپیک از آغاز تا امروز

 شمشیر زنی

اروپای شرقی سرآمد دیگران بود، در گروه مردان در فلوره « دریمبا» از رومانی پیروزی داشت ، « اپه» را «کولک» از مجارستان برد ، و در سایر پاوکوسکی از لهستان به قهرمانی رسید و در گروه زنان در فلوره شوروی مدال طلا را بخود اختصاص داد . در تیراندازی ، در 50 متر با تپانچه آزاد «کزیت» از شوروی ، در تپانچه خودکار « ژاپدسکی» از لهستان ، در تفنگ کالیبر کوچک « کورکا» از چکساواکسی ، تفنگ در سه حالت ، « کلینک نر » از آلمان غربی ، در «برایت وایت» از بریتانیا ، در اسکیت « پتروف» از شوروی و تفنگ آزاد « آندرسن» از آمریکا.

 مونیخ 1972 – چریکهای از جان گذشته عرب

بیستمین دوره بازیها پر از اعجاب بود 122 کشور 7156 ورزشکار و بر پایه آمار کمیته بین المللی المپیک از 123 کشور 10088 ورزشکار ( درج شده در کتاب رسمی چاپ شده در لوزان – سوئیس) در بازیهای مونیخ شرکت کردند . این رقم در کل بازیها بی سابقه بود.

از نظر سازماندهی ، تشکیلات و تاسیسات ورزشی بازیهای 1936 – برلین را تداعی می کرد ورزشگاه بزرگ با آن آفتابگیرهای بلند و ابتکاری ، استخر سرپوشیده پیست تارتان ، برقرار بودن وسایل ارتباطی با همه جای جهان مستقیم جریان بازیها از رادیو و تلوزیون ، تهیه و ضبط برنامه روزانه پاسخگویی به خواسته های 1000 نماینده مطبوعات ، در این بازیها اگر آلمان غربی و شرقی در زیر یک پرچم مبارزه می کردندن 106 مدال از همه رنگ (طلا ، نقره ، و برنز ) میگرفتند بیشتر از یک میلیارد نفر جریان بازیها را بر صفحه تلوزیون می دیدند هزینه برگزاری بازیها در حدود 620 میلیون مارک براورد شده بود و ...

دان لود کامل

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.


نوشته شده در  یکشنبه 88/1/9ساعت  1:24 صبح  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
با سلام
[عناوین آرشیوشده]