وفاق اجتماعی
بیش از هر چیز باید به کیفیت تکوین وفاق اجتماعی نظر کرد، چرا که وفاق امری قراردادی نیست و شاخصههای بیرونی آن نیز با قراداد حاصل نیامده است. سیر تکوین وفاق اجتماعی بیهیچ تردید از اجتماعی منجر نمیشود مگر آنکه نفس « معرفت نسبت به چگونگی ایجاد ایجاد وفاق ا جتماعی» را لازمه بقای آن بدانیم، که البته در این صورت این بحث را باید از لازمترین مباحثی دانست که باید مورد طرح قرار گیرد.
وقتی میپرسیم که « شاخصههای وفاق اجتماعی در جمهوری اسلامی چیست؟ » باید توجه داشت که جمهوری اسلامی خود معلول و نتیجه یک وفاق اجتماعی است نه علت آن، و بنابراین ، درستتر آن است که بپرسیم « علت تکوین وفاق اجتماعی بر حکومت جمهوری اسلامی چیست. » و قبل از این سوال ، همانطور که گذشت، باید از چگونگی تکوین وفاق اجتماعی سوال کرد، چرا که ممکن است حکومتی که معلول یک وفاق اجتماعی نیست بر سر کار باشد چنانچه رژیم شاهنشاهی ایران چنین بود، ودر حالتی دیگر، ممکن است که مردم بر امر معینی که بعدها به صورت شاخصهای برای وفاق اجتماعی ظهور کند اتحاد و اتفاق و اجتماع پیدا کنند، حال آنکه آن امر پیش از این قرارداد نشده باشد و یا از جانب حکومتی که بر سر کار است مورد تأیید نباشد، چنان که مردم ایران بر رهبری امام امت (قدس سره) به وفاق رسیده بودهاند، حال آنکه حضرت او هنوز در تبعید بود.
وفاق اجتماعی وقتی حاصل میآید که جامعهای بر امری معین به اتفاق اتحاد دست یابند و چون فردی واحد عمل کنند ـ و البته وفاق به این معنا هرگز مطلقاً به دست نمیآید و به طور نسبی وقتی « عموم » مردم بر امری اتفاق کنند معنای « وفاق » محقق شده است.
از جانب دیگر ، باید توجه داشت که هر چه عموم مردم بر آن اتفاق یابند لزوماً حقیقت و عدالت نخواهد بود و « اکثریت آرا » ضرورتاً متمایل به جانب حق و عدالت نیست، چنان که در دوران رایش سوم، راسیسم هیتلری امری بود که اکثریت مردم آلمان بر آن به اتفاق رسیده بودند. رای اکثریت مردم لزوماً « محترم » نیست و اگر قاعده حکومتها بر این قرار گرفته است، نه به آن دلیل است که توافق اجتماعی بر امری معین، میزان (تشخیص) حق از باطل است، بلکه به آن علت است که توافق اجتماعی لازمه ایجاد و بقای حکومتهاست. حکومت اگر غضب نشده باشد، عهدی است که عموم مردم با حاکمان بستهاند و به همین علت هم این توقع و جود دارد که در صورت وقوع جنگ ، مردم داوطلبانه حضور یابند و عهدی را که بستهاند پاس دارند.
...
توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.
ده روز، روزه فکر
روزه فکری و تسلط بر نظام ارزیابی
قهرمان واقعی آن است که همیشه قهرمان باشد. ما نمی خواهیم فقط گاه به گاه نتیجه بگیریم.نمی خواهیم فقط یک لحظه احساس شادمانی کنیم و یا ندرتاٌ درخشانی
انجام دهیم. می خواهیم به طور دائم ، احساساتی را تجربه کنیم که زندگی را ارزشمند می سازند.
این حالت ثبات را چگونه می توان به وجود آورد؟ باید گفت که این موضوع، بستگی به عادات شما دارد. دانستن کافی نیست، باید به دانسته های خود عمل کنید.
طرز فکری که ما را به جائی رسانده است که اکنون هستیم، ما را به جائی که می خواهیم برویم، نخواهد رساند.تغییر، بزرگترین یار ماست، با وجود این بسیاری از
اشخاص، سازمانها، و جوامع، در مقابل تغییر، مقاومت می کنند و شیوه های فعلی خود را با توجه به موفقیتهای گذشته، توجیه می نمایند. لیکن اگر می خواهیم به
موفقیتهای بالاتری در زمینه های فردی یاشغلی برسیم، لازم است که برداشتها و تلقیهای متفاوتی داشته باشیم.
...
توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.
جستاری درباره ارتباطات انسانی و گونههایش
تا قبل از این که انسان نوشتن را یاد بگیرد، رابطههای انسانی همه رودررو بود؛ ارتباط رودررو هم لااقل به دو چیز نیاز داشت: «هممکانی» و «همزمانی». کمکم که انسانها توانستند نمادها یا نشانههای پیچیدهتری را برای رساندن منظورشان به یکدیگر بکار گیرند، موفق شدند که با استفاده از دود، صداهای مخصوص، آتش و... بر یکی از این دو محدودیت، یعنی «فاصله» تا حدی غلبه کنند. اما پیچیدهترین نمادهای آن زمان نتوانستد به انسان کمک کنند که مانع «زمان» را هم در ارتباطات بین فردی کم اثر کند؛ تا این که «خط»-در شکلهای ابتداییاش- بوجود آمد و به انسان کمک کرد که بتواند بر «زمان» هم چیره شود.
توانایی نوشتن، افق جدیدی را بر انسان آن عصر گشود، چرا که بهوسیله آن، ارتباطات انسانی نه دیگر محدود به زمان بود و نه مکان؛ بنابراین انسان برای اولین باز توانست خود را با گذشته و آینده متصل کند.
تا قرنها، پیچیدگی نمادهای ارتباطی(یا همان تکنولوژی ارتباطی) تغییر اساسی نیافت و فقط در محدوده خودش پیشرفت کرد. مثلاً زبان پیشرفت کرد و ادبیات بوجود آمد، و یا این که نوشتن با قلم تبدیل به چاپ شد، و از این قبیل.
...
توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.
آشنایی با پلیس بین الملل ناجا
مقدمه
تعریفی بر سازمان نیروی انتظامی وظایف آن و پلیس سازمان بین المللی پلیس جنایی و در آخر آشنایی با پلیس بین الملل ناجا اهم فعالیت ها
- کشور همچون بدنی زنده هر سلولی نقشی را ایفا می کند در این بدن موجود زنده سیستم و سلولهای دفاعی وجود دارد که بدن بتواند به اهداف و بقاء خود بپردازد و در هر کشوری پلیس به عنوان ایجادگر نظم و امنیت به بقاء و آرامش و سعادت هر کشور کمک می کند .
( پلیس سمبل قانون و قانون ضامن سعادت اجتماع است )
...
توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.