سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  آیا تاکنون به موقعیت دقیق مکانی که هم اکنون در آنجا هستید فکر کرده اید ؟ و یا به دانستن آن نیاز پیدا کرده اید ؟ انسان از ابتدای به نوعی به اختیار و یا ضرورت علاقه مند به سیر و سفر به نقاط مختلف کره خاکی بوده اما در هر لحظه زمانی نیازمند دانستن موقعیت مکانی و جغرافیایی خود نیز بوده تا مسیر مورد نظر و یا هدف خود را تشخیص دهد .

کاربرد و ضرورت این امر و ابعاد مختلفی نظیر سفرهای تجاری سیاحتی ، نظامی و … مورد نظر بوده و در دورانهای مختلف مشکلات خاص خود را نیز داشته است . بطور مثال انسان ها هر گاه می خواستند در مسیری حرکت نمایند با شاخصهای طبیعی مانند کوهستانها و تپه ها و … مسیر خود را علامت گذاری می کردند . البته اینگونه شاخصها بطور دائم در معرض تغییر و نابودی بودند و توسط باد و باران و دیگر عوامل طبیعی از بین می رفتند .

زمانی که بشر سفر به دریاها و اقیانوسها را آغاز نمود دیگر استفاده از این علائم و شاخصها امکان پذیر نبود.

تنها چیزی که در این زمینه کاربرد داشت ستارگان آسمان بودند که آن در شبهای صاف و صرفاً برای جهت یابی مقصد بود و محاسبه مسافت پیموده شده امکان پذیر نبود . لذا با استفاده از بهترین وسایل اندازه گیری و قطب نماها نیز نمی باشد بنادر و نقاط مورد نظر را در خشکی و دریا با دقت زیاد و مطلوب تعیین کرد .

...

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

دان لود کامل


نوشته شده در  دوشنبه 88/1/3ساعت  12:26 عصر  توسط علی رحمانی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
با سلام
[عناوین آرشیوشده]